زمینه سرمایه‌گذاری مجتمع اقتصادی در خراسان جنوبی فراهم است

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: زمینه سرمایه‌گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان از جمله معدن فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: جلسات فنی با هلدینگ‌های کمیته امداد به خصوص گروه معدن انجام شده و به توافقات اولیه رسیده ایم تا از پتانسیل‌های استان در راستای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم اما متوقف شده و نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

وی ادامه داد: عدالت و گسترش این مهم از مهمترین رویکردهای کمیته امداد است که با تاسی از دیدگاه‌های انقلاب اسلامی کل کشور را یکپارچه می‌بیند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: توانمندی‌های ویژه خاص مددجویان با حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی منجر به اشتغال شده و اکنون شاهد خودکفایی بخشی از جامعه هدف هستیم که یک اقدام بزرگ و انقلابی است.

وی گفت: تامین نیروی انسانی کمیته امداد خراسان جنوبی از موضوعاتی بوده که باید به آن توجه ویژه کرد و استفاده استان از مجتمع اقتصادی کمیته امداد هم ضروری است.

قناعت یادآور شد: خشکسالی از مهمترین موضوعاتی است که استان را درگیر کرده و مردم از آن رنج می‌برند چون بر حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی گفت: از همین رو اقدام بسیار بزرگ و ابرپروژه‌ کشور به دستور رئیس جمهور در حال انجام است که انتقال آب دریای عمان به استان بوده و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ۳۸۰ کیلومتر از این پروژه در خراسان جنوبی واقع شده که ۵۰ همت، دولت با همکاری مجلس به آن اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیون متر مکعب با بهره‌برداری از این پروژه وارد خراسان جنوبی می‌شود ادامه داد: این حجم از مصرف سالانه آب استان در همه بخش‌ها بیشتر بوده و در افق طرح، استعداد نصب سه لوله وجود دارد که به حجم انتقال آب ۱۸۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

قناعت گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان وارد استان شود که از اتفاقات مهم دولت سیزدهم است.

وی افزود: احداث راه آهن با فعالیت جدی پیمانکاران و انتقال خطوط گاز از سمت زابل به نهبندان هم جزو پروژه‌های مهم استان محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مسئله انتخابات گفت: با توجه به اقدامات امیدبخش انتظار می‌رود مردم استان همچنان پای نظام و انقلاب ایستادگی و ۱۱ اسفند ماه با رای خود ایران را سربلند کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برنامه ششم، ظرفیت سالانه اشتغال در کمیته امداد را ۷۰ هزار مشخص کرد که در سال‌های اخیر به ۴۰۰ هزار شغل ارتقا یافت.

سلمان اسحاقی افزود: اشتغال‌زایی و استقلال مددجویان از تاکیدات مقام معظم رهبری است و اقدامات استان در این راستا مایه فخر و مباهات است.

وی با اشاره به همراهی مجلس با کمیته امداد اظهار کرد: دولت مکلف شد در برنامه هفتم ظرفیت اشتغال و مستمری مددجویان را افزایش دهد بر همین اساس حذف عوارض گمرگی برای واردات پنل‌های خورشیدی در لایحه بودجه دیده شده که از این ظرفیت برای افزایش اشتغال مددجویان می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت محصولات تولیدی مستمری بگیران در بازارهای ملی و به خصوص کلان شهرها عرضه شود نتیجه خوبی در معیشت آنها خواهد داشت.

وی با اشاره به اثرات خشکسالی در استان اظهار کرد: کمیته امداد در حفظ دامداری کمک خوبی داشته و تامین نهاده‌های دامی نیازمند تسهیلات است زیرا این از مشاغل اصلی مردم استان محسوب می‌شود و احیای آنها در سال‌های آینده مشکل خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تعامل مجلس و کمیته امداد گفت: در برنامه هفتم و بودجه‌های سنواتی اتفاق خوبی برای مددجویان افتاد که افزایش مستمری، رایگان شدن تعرفه‌های آب و برق،در نظرگرفتن بخشی از تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت از جمله آنها است.

مصطفی نخعی با بیان اینکه تقویت بنیه انسانی ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها در راستای افزایش ماموریت‌ها اهمیت دارد بیان کرد: وام کارگشایی کمیته امداد هم تاثیرات خوبی داشته اما نیاز به تامین نقدینگی دارد.

وی ادامه داد: انتطار داریم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه فراوان، مجتمع‌های تجاری و اقتصادی زیر مجموعه کمیته امداد حضور پررنگ تری در استان داشته باشند.

وی با گلایه از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد گفت: نمی‌شود به بهانه کنترل نقدینگی، اشتغال تحت الشعاع قرار گیرد لذا کارشکنی‌ها قابل قبول نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون برکات فراوانی در استان داشته که امروز شاهد جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ نفر هستیم.

حسین خسروی اسفزار افزود: فقر و فسق اثرات نامطلوبی در جامعه دارد و اقدامات کمیته در کاهش فقر قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نیازهای کارکنان کمیته امداد هم باید رفع شود زیرا برخی ساختمان‌ها فرسوده است که باید بازسازی آن مد نظر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطع مستمری برخی از مددجویان هم مورد گلایه است که امیدواریم با تدبیر مناسب حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha