۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85371820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا اعتراضات کشاورزان اروپا را فرا می‌گیرد؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85371820
آیا اعتراضات کشاورزان اروپا را فرا می‌گیرد؟

تهران-ایرنا- بروز اعتراضات کشاورزان که باعث اختلال در برخی کشورهای اروپایی شده است، گمانه زنی‌ها درباره فراگیرشدن آن‌ها در این قاره را قوی‌تر کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، تاکنون اعتراضات کشاورزان، اختلال‌هایی را در فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، لهستان، رومانی و هلند ایجاد کرده است.

اروپا شاهد انفجار اعتراضات کشاورزان در هفته‌های اخیر پیرامون مسائلی است که به گفته آنها شامل افزایش مقررات، هزینه های بالای سوخت و رقابت ناعادلانه ناشی از سیاست های تجارت آزاد اتحادیه اروپا می شود.

در هفته های اخیر، کشاورزانی از بلژیک، آلمان و فرانسه با جمع شدن در جاده ها ناامیدی خود را از حضور رقبای خارجی غیرقانونی که قیمت محصولات کشاورزی را پایین می‌آورند، ابراز کرده اند. آنها در کنار تخلیه خشم خود خواستار مقررات آسانتر و بوروکراسی کمتر هستند.

آیا اعتراضات کشاورزان اروپا را فرا می‌گیرد؟

کشاورزان معترض خواستار آن هستند که حرفه شان به دلیل اهمیت آن به رسمیت شناخته شود. بعلاوه سیاست های کشاورزی دولت هایشان را به دلیل تلاش برای غیر رقابتی کردن آنها محکوم می کنند. کشاورزان به طور خاص با واردات محصولات کشاورزی، محدودیت در استفاده از آب برای اهداف آبیاری، افزایش هزینه های سوخت دیزل و اقدامات محدود کننده با هدف حفاظت از محیط زیست که به نظر آنها بار مالی افزایش داده است، مخالف هستند.

در شهر اورت ایتالیا، کشاورزان در نزدیکی یک تقاطع بزرگراه با تراکتورهای پارک شده خود جمع شدند تا علیه سیاست های کشاورزی اتحادیه اروپا تظاهرات کنند. این اعتراض بخشی از یک جنبش بزرگتر است که در سراسر ایتالیا و اروپا گسترده شده است.

کشاورزان فرانسوی و بلژیکی در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل تظاهرات کردند و یک گاو پلاستیکی در اندازه واقعی را به صورت اسکلت نقاشی شده بود، به نمایش گذاشتند.

کشاورزان لهستانی با شرکت در تظاهرات با رانندگی آهسته کامیون های خود در شهر ورشو و به منظور اختلال در تردد و جلب توجه عمومی، ناامیدی خود را از مقررات اتحادیه اروپا ابراز کردند.

آیا اعتراضات کشاورزان اروپا را فرا می‌گیرد؟

تراکتورها و کامیون ها نیز در دروازه نمادین براندنبورگ شهر برلین جمع شدند.کشاورزان و رانندگان کامیون با متحد شدن در این اعتراض به دنبال شنیده شدن صدایشان هستند.

کشاورزان فرانسوی نیز در جنوب پاریس دور هم جمع شدند تا اعتراض خود را نشان دهند. آنها با این تجمع توانستند به فروشگاه مواد غذایی عمده فروشی به عنوان بخشی از اعتراضات جاری خود نزدیک شوند.

به گزارش ایرنا، در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی به افزایش قیمت سوخت و واردات ارزان قیمت محصولات از اوکراین، کشاورزان بلژیکی نیز روز سه شنبه دست به اعتراض زدند.

گزارش‌ها از اعتصاب کشاورزان بلژیکی به دلیل افزایش هزینه‌ها، سیاست‌های زیست‌محیطی اتحادیه اروپا و واردات ارزان مواد غذایی از اوکراین حکایت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha