واکنش سرپرست مسابقات بانوان به حواشی انتخابی تیم ملی دوومیدانی

تهران- ایرنا- سرپرست کمیته مسابقات بانوان فدراسیون دوومیدانی در خصوص مشکلات داوری در انتخابی تیم ملی گفت: مشکل ما داوران نیستند بلکه طی این سال‌ها کلاس‌های آموزشی، بازآموزی برای داوران نداشتیم و آنها اصلا دوره ندیده‌اند.

لیلا ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره حواشی رخ داده در خصوص اشتباه داوران در شمارش دور دوندگان در جریان مسابقات دو ۸۰۰ متر بانوان انتخابی تیم ملی دوومیدانی جهت حضور در مسابقات داخل سالن آسیا به میزبانی ایران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران، اظهار داشت: من هیچوقت مدیر مسابقات نبودم بلکه مربی هستم در دوره ما و ۱۷ سالی که در ورزش قهرمان بودم این مشکلات وجود داشت و الان هم هست. مشکل ما داوران نیستند بلکه طی این سال‌ها کلاس‌های آموزشی، بازآموزی برای داوران نداشتیم و آنها اصلا دوره ندیده‌اند حتی کلاس‌های درجه سه وجود نداشت تا نیروی جدید و جوان آموزش ببیند.

وی درباره خراب بودن دستگاه فتوفینیش در انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: هنوز سالن به طور کامل برای مسابقات آسیایی آماده نیست و در کنار آن اعضای تیم ملی در داخل سالن آسیا را انتخاب کنیم؛ در این شرایط مسابقات را برگزار کردیم و زمان کافی نداشتیم تا نقطه ضعف‌ها را ببینیم، بنابراین در انتخابی تیم ملی این ضعف‌ها دیده شد. دستگاه فتوفینیش ما بسیار قدیمی است و مشکل دارد و هزینه خرید آن گران است و فدراسیون بودجه ندارد. کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که برای خرید دستگاه جدید کمک می‌کند. با همکاری فدراسیون کشور عراق، فتوفینیش برای ما آوردند و نصب شد اما تپانچه مربوطه را نداشتیم و به همین دلیل مسابقات با تاخیر انجام شد.

ابراهیمی درباره اختلاف با سرپرست کمیته آموزش، یادآور شد: من کل داوران دوومیدانی کشور را نمی‌شناسم اما سرپرست کمیته اشراف کامل به بخش داوران دارد و او آنها را معرفی می‌کند. ما در این مسابقات متوجه شدیم که کدام داور برای کدام ماده مناسب است. در این زمینه اشراف نداشتیم و خواستیم کار را حرفه‌ای انجام دهیم. حتی از بخش‌هایی کمک گرفتیم اما چیدمان اشتباه بود و در این مسابقات متوجه شدیم مثلا داور ۸۰۰ متر باید در ماده دیگری قضاوت کند. ما هم به کسانی که بودند اعتماد کردیم و از قدیمی‌ها استفاده کردیم.

وی گفت: الان ما برای مسابقات آسیایی مشکلی نداریم و تا زمان آغاز این رقابت‌ها نقطه ضعف‌ها برطرف می‌شود. هیچکدام از نیروی انسانی داوران مقصر نیست و مقصر این حواشی مسئولان قدیمی فدراسیون بودند که توجهی به این موضوعات نکردند. سرپرستان کوتاه مدت می‌آیند و می‌روند اما روسای فدراسیون‌ها که مدت ۴ سال در فدراسیون بودند به این موضوعات بی‌توجهی کردند.

واکنش سرپرست مسابقات بانوان به حواشی انتخابی تیم ملی دوومیدانی

وی با اشاره به فرصت بسیار کم تا زمان آغاز مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا یادآور شد: مجموعه آفتاب انقلاب طی این ۲۰ سال فرسوده شده بود و مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با این همه هزینه هر جا را که درست می‌کند، یک جای دیگر خراب می‌شود. این مسابقات امتیاز ورودی المپیک را دارد.

سرپرست کمیته مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا عنوان کرد: پس از درخواست مهدی مبینی به عنوان سرپرست مسابقات انتخاب شدم و آمده‌ایم تا به وی کمک کنیم. نقطه ضعف‌ و مشکلات همه جا وجود دارد. در این دو سه ماه نمی‌توانستیم همه چیز را درست کنیم. نیروی انسانی آموزش دیده حرفه‌ای بسیار کم است و الان هم از پتانسیل‌هایی استفاده می‌کنیم که برای سال‌ها پیش است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha