۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85371868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انقلاب ورزشی دولت سیزدهم در همدان، جهاد خدمت در سایه افتخار

همدان- ایرنا- مقایسه آماری عملکرد ورزش همدان در دولت سیزدهم به نسبت دولت های گذشته و قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشان از پیشرفت و توسعه ورزش استان بر پایه جهاد خدمت در سایه افتخارات ارزنده ملی و فراملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمارها نشان می دهد که ورزش استان همدان در ۴۵ سال اخیر به ویژه در دولت سیزدهم با رشد کمی و کیفی در عرصه های مختلف عمرانی، ورزش همگانی و قهرمانی همراه است و تحولات عظیم را شاهد هستیم.

برخورداری از زیرساخت های ورزشی همواره یکی از نیازهای ضروری هر منطقه برای تندرستی و سلامت مردم و نیز رشد و پیشرفت ورزشکاران است به طوریکه از ۶۵ هزارم متر مربع سرانه ورزشی این استان قبل از انقلاب، هم اکنون به ۷۷ صدم متر مربع افزایش یافته است.

برخورداری از زیرساخت های ورزشی همواره یکی از نیازهای ضروری هر منطقه برای تندرستی و سلامت مردم و نیز رشد و پیشرفت ورزشکاران است به طوریکه از ۶۵ هزارم متر مربع سرانه ورزشی این استان قبل از انقلاب، هم اکنون به ۷۷ صدم متر مربع افزایش یافته است.

با این حال در دولت سیزدهم ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده و به لحاظ آماری فضای ورزشی سرپوشیده استان قبل از انقلاب اسلامی ۳۳ مکان بود اما امروز این تعداد به ۵۱۲ مورد افزایش یافته و فضای روباز ورزشی نیز از ۱۱ مورد به ۳۵ مورد رسیده است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح ها و افزایش ۶۰ هزار متری سرانه فضای ورزشی در استان است.

ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان همواره یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بوده چراکه در سال‌های گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود اما دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع اجرا و تکمیل این طرح ها را شتاب بخشید.

این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شده بود.

افزایش ۱۰ برابری مدال آوران بین المللی

ورزش همدان در دستیابی به مدال های بین المللی طی ۴۵ سال گذشته با رشد ۱۰ برابری مواجه است و این پیشرفت در دولت سیزدهم بیشترین رشد را داشته است.

در واقع در دولت های مستقر شده در ابتدای پیروزی انقلاب کمتر از ۲۰ نشان رنگارنگ بین المللی سهم ورزش استان همدان بود اما هم اکنون به نزدیک به ۲۰۰ مدال رسیده که در رویدادهایی همچون جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و سایر رویدادهای بین المللی به دست آمده است.

مدال آوری ها در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده اما نکته مهمتر، تنوع در نشان های کسب شده بود که در چندین رشته مختلف به دست آمده و متکی به یکی دو رشته خاص نبود.

مدال آوری ها در دولت سیزدهم به اوج خود رسیده اما نکته مهمتر، تنوع در نشان های کسب شده بود که در چندین رشته مختلف به دست آمده و متکی به یکی دو رشته خاص نبود.

همدانی ها در ۲ سال گذشته در رقابت هایی همچون جهانی، بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و نیز رقابت های قهرمانی آسیا خوش درخشیدند تا جزو برترین های کشور باشند.

این رشد قابل توجهی در نشان های رنگارنگ کشوری نیز به چشم می خورد به طوریکه اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اگرچه نزدیک به یکصد مدال رهاورد استان همدان در مسابقات مختلف ملی بود اما در دولت سیزدهم به یک هزار و ۷۰۰ نشان رسیده است.

احیای ۴۳ فضای ورزشی

توجه دولت مردمی به تقویت فضاهای ورزشی مورد نیاز جوانان و دیگر اقشار جامعه بسیار ملموس است به ویژه اینکه در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال و همچنین ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

این در حالی است که در ۲ دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شد و برخی از طرح‌ها همچون استخر شنای اسدآباد با وجود نواقص، به صوررت نمایشی افتتاح شده بود.

ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بود و دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانست چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کند.

بهره برداری از چهار طرح ورزشی در دهه فجر

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: همزمان با دهه مبارک فجر چهار طرح ورزشی با ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شد.

علی حقیقی اظهار کرد: یکی از طرح‌های آماده افتتاح، زمین چمن مصنوعی فوتبال سرکان است که کار احداث آن سال ۸۹ در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع آغاز شده و برای آن تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به ترویج ورزش باستانی در استان همدان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون سه سالن باستانی در مریانج و نهاوند به بهره برداری رسیده است و سالن باستانی فامنین نیز با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال دهه فجر امسال در اختیار علاقه مندان به این ورزش قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: یکی دیگر از این طرح‌ها مرمت و بازسازی زمین چمن آزادی اسدآباد است که کار بازسازی آن سال ۹۸ آغاز شده و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته تحولات گسترده و بی‌نظیر در بازسازی اماکن ورزشی استان داشتیم، گفت: در همین راستا فضاهایی که قدمت بالای بیش از ۲ دهه داشتند، بازسازی اساسی شدند.

حقیقی افزود: سالن ورزشی تختی، زمین چمن مصنوعی شهید شمسی پور، کف پوش سالن شهید سلیمانی، کف پوش سالن ورزشی کوثر، زمین چمن‌های‌ رزن و اسدآباد و چندین استخر شنا در شهرستان‌های مختلف تعمیر و تجهیز شدند و این انقلاب عظیمی در عرصه ورزش استان همدان بود.

وی با قدردانی از تلاش‌های دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای چشین شهرستان همدان، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستاهای آق تپه، قطارقوئی، آقبالق آقداق و حصارقوجه باغی شهرستان کبودرآهنگ، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال اشترمل شهرستان تویسرکان، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال کرفس شهرستان درگزین، سالن رزمی ملایر و سالن سقف کوتاه دمق شهرستان رزن آغاز می شود.

دستاوردهای بی نظیر ورزش همدان در دوره پس از انقلاب

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز در این باره گفت: دستاوردهای ورزش این استان پس از انقلاب بی‌نظیر بود به طوریکه تمام افتخارات ورزش همدان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

حسن رضانیا با تاکید بر اینکه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی همدان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست افزود: فضای ورزشی سرپوشیده استان قبل از انقلاب اسلامی ۳۳ مکان بود اما امروز این تعداد به ۵۱۲ مورد افزایش یافته و فضای روباز ورزشی نیز از ۱۱ مورد به ۳۵ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی قبل از انقلاب برای هر شهروند هفت سانتی مترمربع بود که با ساخت ورزشگاه‌های‌ متعدد در سطح استان در ۴۵ سال اخیر این آمار به ۷۷ سانتی مترمربع رسیده است.

رضانیا با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب تنها ۱۵ هیات ورزشی همدان فعال بود، هم اکنون این تعداد به ۵۲ هیات رسید، ادامه داد: کارنامه ورزش همدان پیش از پیروزی انقلاب خالی از افتخارات مهم بود اما هم اکنون شاهد موفقیت‌های مهم و بزرگ ورزش این استان همچون کسب مدال در المپیک؛ بازیهای آسیایی و پاراآسیایی و توسعه ورزش بانوان هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره تأثیر گذاری جامعه ورزش و جوانان در همه عرصه‌ها کشور؛ بیان کرد: جامعه ورزش و جوانان همواره در همه عرصه‌ها و مشکلات همانند سیل و زلزله پیشتاز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha