افتتاح طرح‌های دهه فجر جهادکشاورزی سمنان با سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح‌های دهه فجر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، و آب و خاک با صرف سه هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از مجموع ۱۶۳ طرح آماده بهره‌برداری بخش کشاورزی استان سمنان ۱۴۲ طرح در بخش عمرانی و ۲۱ طرح در بخش اقتصادی با اشتغالزایی برای ۳۶۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

وی ادامه داد: افتتاح ۲۱ طرح اقتصادی استان سمنان در دهه‌فجر ۱۴۰۲ منجر به اشتغالزایی برای ۱۳۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۲۲ نفر به صورت غیرمستقیم می شود.

وی بیان کرد: احداث سامانه‌های آبیاری، استخر ذخیره آب، تسطیح اراضی و جاده بین مزارع و انتقال آب از جمله طرح‌های آماده افتتاح عمرانی است.

این مسوول تصریح کرد: احداث گلخانه‌، باغبانی، پرورش دام، طیور و شیلات از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در بخش اقتصادی است.

وی اظهار کرد: چهار طرح آماده افتتاح در دهه فجر امسال در بخش کشاورزی استان سمنان در زمینه صنایع کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۶۴۲ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: سیلوی ۱۲۰ هزارتنی گرمسار، محل ذخیره راهبردی شرق استان تهران دارای پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی است و طبق آخرین پیگیری‌ها به زودی وارد چرخه بهره‌برداری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: قیمت عرضه نان موجب اعتراض نانوایان بود و اصلاح قیمت به منظور ارتقای کیفیت نان انجام شد و نظارت بر کیفیت نان نیز با اهتمام انجام می‌شود.

به گفته قاسمی، برای کیفی‌سازی نان برگزاری دوره‌های بازآموزی و آموزشی برای نانوایان سمنان در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: ۶۳درصد اراضی کشاورزی استان سمنان تا پایان دی ۱۴۰۲ تثبیت مالکیت و سند برای آن صادر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سمنان استان چهارم کشور در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی است.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود.

۹۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۷۹ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha