استاندار خراسان رضوی: باید به جوانان نقش داد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: نوجوانان و جوانان به خصوص دختران در معرض آسیب هستند و چه خوب است که آنها را در مدیریت جامعه شریک کرد و به آنها نقش داد.

به گزارش استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: نقش‌ها و مدیریت‌ها را باید به نسل جدید واگذار کرد تا تمرینی در مسیر پرورش و ایمن سازی آنان باشد و بر این اساس دستگاه‌ها از نوجوانان دعوت کنند و مثلا ایرادی ندارد که نسل جدید در یک محفل، سخنران باشد.

وی با گرامیداشت یاد امام راحل (ره) ادامه داد: پیروزی این انقلاب و استقرار نظام الهی در نتیجه روشنگری و نهضت امام (ره) شکل گرفت.

استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود نقطه تمایز جمهوری اسلامی را اهداف معنوی آن دانست و گفت: برای مردم و امت اسلامی هدف، قرار گرفتن و حرکت به سمت تعالی و معنویت است لذا باید بنده باشیم و در مسیر قرب الهی حرکت کنیم.

نظری با بیان این که استقلال، نعمت بزرگی است که در سایه این نظام مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است افزود: این نعمت، مردم را از همه بندهایی همچون وابستگی، بی‌شخصیتی و بی هویتی آزاد کرد که جای شکرگزاری لحظه به لحظه دارد و در این راستا باید مستقل و آزاد باشیم تا بتوانیم در مسیر حق حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت:تلاش و حضور امروز در صحنه با آنچه در هشت سال دفاع مقدس بود تفاوتی ندارد و امروز میدان مبارزه، میدان اقتصاد و معیشت مردم است و باید همه در این عرصه فعالیت و تلاش کنیم.

نظری دهه فجر پیش رو را یک ظرفیت زمانی و مقدس دانست و افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی، محصولات و دستاوردهای اساسی و معنوی این نظام و انقلاب را برای مردم تبیین و عرضه کنیم اما در عین حال گرفتاری روزمره را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اساسی و معنوی به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد: مردم متوجه هستند که یک کشور، بی‌استقلال و بی‌هویت و یک کشور وابسته نمی‌تواند اهداف عالیه را محقق کند و این همان چیزی است که وظیفه داریم همه به صورت جمعی آن را دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ابتدای سال مقام معظم رهبری فرمودند که تکلیف همه ما مشخص است و وظیفه داریم تا با استفاده از هر ابزاری که امکان دارد برای مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

نظری انتخابات را امری مهم تلقی کرد و افزود: این که چه کسی می‌خواهد رای بیاورد؟ این بستگی به نظر و رای مردمان عزیزمان دارد اما مهم تر از آن نفس حضور و مشارکت مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha