۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85371947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دانشجویان را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنند

بوشهر-ایرنا- معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کانون‌های دانشجویی این دانشگاه در حال تلاش برای ارتقا سطح حضور و مشارکت حداکثری دانشجومعلم ها برای انتخاباتی پر شور هستند و با استفاده از ابزارهای مختلف تشویقی این موضوع را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام محمدتقی مبشری روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه «جشنواره اقوام ایرانی ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور» در بوشهر و در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از تاثیرگذارترین قشرهای کشور دانشجویان هستند که به طور طبیعی در انتخابات به عنوان مسئله‌ای مهم و اساسی شرکت می کنند.

وی افزود: رسالت سنگینی بر عهده دانشجومعلمان کشور وجود دارد که نه تنها خود بلکه دیگران را تشویق به حضور در پای صندوق های رای کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بزودی کلاس‌های خود را آغاز می‌کنند که با تلاش کانون‌ها و انجمن های سیاسی این دانشگاه شاهد حضور پررنگ آنها در انتخابات باشیم.

مبشری افزود: اکنون شمار دانشجو معلمان کشور حدود ۹۶ هزار (ورودی با مدرک دیپلم) و دانشجویان وارده از ظرفیت ماده ۲۸ (دارای مدرک‌های کارشناسی تا دکترا) حدود ۳۰ هزار نفر هستند که گروه دوم بین یک تا سه ماه آموزش‌های لازم را برای تدریس فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در بوشهر عنوان کرد: این جشنواره سبب تقویت انسجام ملی می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: رسالت جشنواره اقوام این دانشگاه در کنار قراردادن اقوام مختلف بر پایه پیوندهایی دیرینه برای تقویت و حفظ انسجام ملی کشور است.

مبشری بیان کرد: چنانچه این موضوع برای معلمان به انجام برسد به طور قطع برای دانش آموزان اقوام نیز انسجام ملی رقم خواهد خورد.

وی گفت: رسالت معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور تربیت دانشجومعلمانی است که در ساعت‌های شش گانه نظام آموزش و پرورش توانمند باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: براساس سند تحول بنیادین، دانشجومعلمان باید در ساعت‌های شش گانه ۱۲ مهارت آموزش ببینند تا معلمانی قوی برای آینده ایران اسلامی باشند و دانش آموزانی ارزشمند را تربیت کنند.

مبشری گفت: یکی از این موضوع‌های ساحت زیباشناختی است که برگزاری جشنواره اقوام ایرانی است که در قالب آن دانشجویان با رسم و رسومات و آداب سایر اقوام آشنایی پیدا می کنند.

وی عنوان کرد: از آنجا که ایران اسلامی دارای قومیت‌های مختلف و ظرفیت‌هایی متعدد در این حوزه وجود دارد باید استعدادهای بالقوه آنان به فعلیت درآید.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در ساحت عبادی جشنواره‌های قرآنی، نهج البلاغه و مهدویت را در برنامه دارد که هر کدام از آنها در زمان مناسب خود برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: دشمنان با وجود قومیت‌های مختلف در کشور سعی بر ایجاد تهدید در این ظرفیت دارند و موضوع تجزیه را با توجه به وجود قومیت‌های مختلف در کشور دنبال می کنند اما تاکنون با مشت محکم اقوام ایرانی مواجه شده و شکست خورده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha