۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85371955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده پارلمان اروپا: اکثر شهروندان اروپایی زیر خط فقر رفته‌اند

تهران-ایرنا- نماینده ایرلندی پارلمان اروپا اعلام کد که با افزایش تورم ناشی از ادامه جنگ اوکراین، اکثر شهروندان اروپایی به ویژه زنان به زیر خط فقر رفته‌اند.

به گزارش ایرنا، مایک والاس روز چهارشنبه با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس، خطاب به سیاستمداران اروپایی، نسبت به بحران تورم کشورهای اروپایی هشدار داد و مسئول اصلی این تورم را لابی‌های نفت و گاز در این کشورها اعلام کرد.

وی گفت: بحران تورمی که در حال حاضر گریبان‌گیر شهروندان اروپایی شده است به خاطر افزایش قیمت سوخت است که بخش عمده آن به خاطر جنگ نیابتی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در اوکراین است.

والاس افزود: قیمت سوخت و تورم همینطور افزایش پیدا می‌کند و لابی‌های نفت و گاز دست در دست سیاستمداران اروپایی به این وضعیت بی‌توجه هستند و حتی از آن لذت می‌برند.

وی خاطر نشان کرد که اکثر شهروندان کشورهای اروپایی‌، به‌ویژه زنان به زیر خط فقر رفته‌اند.

نماینده پارلمان اروپا: اکثر شهروندان اروپایی زیر خط فقر رفته‌اند

والاس چند روز پیش خطاب به سیاستمدارانی که از جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه حمایت می‌کنند، نوشت: شما همان‌هایی هستید که اگر در سال ۱۹۳۰ بودید، از رژیم نازی هیتلر حمایت می‌کردید.

وی ضمن محکوم کردن دوباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدام های ارتش این رژیم را «نسل‌کشی مردم فلسطین» توصیف کرد.

این نماینده پارلمان اروپا، پیش از این بارها اتحادیه اروپا و آمریکا را به همدستی با صهیونیست‌ها محکوم کرده بود. وی چندی پیش گفته بود که اسرائیل بدون حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌تواند حملات غزه را انجام دهد.

والاس تاکید دارد: اتحادیه اروپا هنوز ادعا می‌کند که اسرائیل در جنگ با حماس است. این دروغ است. اسرائیل غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. هزاران کودک توسط رژیم اسرائیل به قتل رسیده‌اند.

وی می افزاید: این جنگ علیه حماس نیست. این یک نسل کشی است. این یک پاکسازی قومی در بخش شمالی غزه است. اتحادیه اروپا از گفتن حقیقت در مورد آنچه در حال وقوع است، امتناع می‌ورزد و هنوز هم خواستار آتش‌بس نشده و همچنان از رژیم آپارتاید حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha