همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور در کرمان گشایش یافت

کرمان - ایرنا -هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور روز چهارشنبه در کرمان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم افتتاح این همایش ملی با بیان اینکه دانشگاه می تواند جامعه خود را ثروتمند کند و رسالتِ ما مرجعیت علمی و تربیت نیروی انسانی است گفت: تولید علم ما را مرجعیت‌ساز می کند و مهمتر از تولید، مصرف علم است که برای مردم رفاه می آورد و اقتدار ایجاد می کند.

دکتر حسین اکبری‌فرد با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان ۱۴ هزار دانشجو و ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد که بخشی از این نیروها در حال بازنشستگی و جایگزینی هستند گفت: تعداد ۸۳ هزار دانش آموخته، تحصیلات خود را در دانشگاه شهید باهنر کرمان گذراندند و ۳۰ درصد دانشجویان ما در حال تحصیلات تکمیلی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی کرمان و تبریک دهه مبارک فجر افزود: شهدای کرمان در راه مقاومت و زیارت الگوی مقاومت به شهادت رسیدند و ما نیز بایستی مسیر این شهدا را با تاکید بر جهاد تبیین ادامه دهیم.

اکبری فرد همچنین با اشاره به برخی از مشکلات حوزه دانشجویی گفت: پس از ۲ سال وقفه آموزش حضوری به علت کرونا با افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم و بازسازی خوابگاه‌ها با توجه به اتفاقات و مشکلات سال گذشته با دشواری هایی همراه شد.

فرهنگ ایثار را احیا کنیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست گفت: فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت که نشان از گذشت ما دارد، یکی از فرهنگ های اصلی حل مشکلات کشور است و هرجا از آن فاصله گرفتیم نتوانستیم از پس مشکلات برآییم.

حجت الاسلام حسن عسکری افزود: این فرهنگ در دوران دفاع مقدس راهگشا بود و ما در جنگ هشت ساله اجازه ندادیم دشمن به اهداف خود نزدیک شود.

وی ادامه داد: اصل دشمنی توسط برخی دشمنان داخلی و خارجی هنوز ادامه دارد و معتقدم اگر بخواهیم بزرگترین خدمت را در شرایط حساس کشور داشته باشیم، باید فرهنگ ایثار را احیا کنیم و در این زمینه مقدم داشتن دیگران بر خود در فضای دانشگاهی و حوزه مدیریتی ضروری است زیرا مدل رفتاری ما انقلاب را به دانشجویان می شناساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: دشمن با ورود به فضای دانشگاهی، هویت دانشجویی را در سال گذشته به هم ریخته بود و ادبیات رکیک و زشتی سر زبان ها انداخت که این اقدام دشمن هنوز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام عسکری افزود: نحوه تعامل ما در فضای دانشگاهی با دانشجویان باید به نحوی باشد که آنان را به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگرداند، زیباترین رفتارها و ظواهر ما مهر تاییدی بر فرهنگ ماست.

وی با بیان اینکه در تعامل با دانشجویان باید منش کریمانه داشته باشیم و با بزرگواری و مشی کریمانه برخورد کنیم، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما متعهد و پایبند به انقلاب، ارزش ها و کشور هستند و نگاه ما نیز باید با همین سمت و سو باشد و آنان را به عنوان انسان های متعهد بشناسیم، با همین مدل هم برخورد کنیم و نگاه سطحی به موضوع نداشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه باید به نیروهای دانشگاهی برای حضور انبوه در انتخابات میدان بدهیم گفت: دشمن اجازه انتقال برخی مفاهیم را نمی دهد که باید مراقبت کرد.

وی یادآور شد: برخی رسانه ها و انسان های فرهیخته در مورد پرتاب سه ماهواره سخنی نگفتند، اتفاقات مبارکی صورت می گیرد که نباید در این حوزه ها اطلاع رسانی ضعیف داشته باشیم.

به گزارش ایرنا هفتادوسومین نشست معاوناذن دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور امروز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha