۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85372138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین با چهارمین سال خشکسالی روبرو است

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85372138
قزوین با چهارمین سال خشکسالی روبرو است

قزوین - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قزوین گفت: استان قزوین در چهارمین سال خشکسالی با کاهش ۵۷ میلی متری بارندگی روبرو است.

به گزارش ایرنا، یوسف شیخ الملوکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مهمترین چالشی که امروز تمام دنیا با آن درگیر است موضوع تغییرات اقلیمی می باشد تا جایی که این مساله برروی تمام لایه های زندگی انسان ها اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: اقدام مهمی که سازمان هواشناسی کشور با مشارکت ۳۱ استان انجام داد، برگزاری هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم بود که ۲۵۰ مقاله در راستای تغییرات اقلیمی ارسال شد که از این تعداد ۵۳ مقاله ارایه و ۱۵۳ مقاله نیز به صورت پوستر بود که همگی آنها به دنبال ارایه راهکاری برای تغییرات اقلیمی بودند.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم ناشی از گرم شدن کره زمین و همچنین به دلیل تولید گازهای گلخانه ای است، تاکید کرد: در عین حال منابع آبی استانی مانند قزوین متاسفانه در وضعیت خوبی به سر نمی برد و برای رفع این چالش اساسی باید به سمتی برویم که بتوانیم تغییر اقلیمی را کاهش دهیم.

شیخ الملوکی به ۴۴ ایستگاه فعال در سطح استان اشاره کرد و اینکه ۱۳ ایستگاه دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد، افزود: با وجود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ایستگاه های جدید هواشناسی قزوین، متاسفانه موفق نشدیم آنها را برای افتتاح در دهه مبارک فجر آماده سازی کنیم.

به گفته وی، هرقدر بتوانیم پوشش شبکه ایستگاه هواشناسی را بیشتر کنیم در پیش بینی های ما بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قزوین خاطرنشان کرد: برای مقابله با گرم شدن کره زمین باید الگوهای کشت عوض شود و رسانه ها باید نسبت به موضوع کمبود بارش ها و آب های زیرزمینی حساسیت بیشتری را به خرج دهند تا از این طریق بتوانیم ضمن مدیریت در مصرف آب، از نابودی و خشک شدن بسیاری از نقاط استان از جمله دشت قزوین جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha