استاندار کرمان: مراقبت از آرای مردم خط قرمز ماست

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان بر ضرورت تامین امنیت و مراقبت از صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: بیش از ۲ هزار صندوق اخذ رای ثابت و سیار در استان داریم که اقدامات لازم برای رصد و تهیه اطلس از ماه‌ها قبل آغاز شده و تمهیدات لازم را انجام دادیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در همایش استانی اعضای هیات‌های نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، رای مردم را امانت دانست و از وجود رقابت در حوزه‌های انتخابیه ابراز امیدواری کرد.
وی افزود: باید به گونه‌ای اقدام شود که ضمن اجرای صحیح فرآیند انتخابات و تشریفات قانونی آن، از افراد جانبداری نشود و این موضوع را به فرمانداران نیز اعلام کرده‌ایم.
فداکار با اشاره به رویکرد جدید تبلیغات در این دوره از انتخابات، تلاش برای مشارکت بالا و پرشور توسط هیات‌های نظارت را یک ضرورت بیان کرد و گفت: برای اولین بار تبلیغات نامزدها در صداوسیما انجام می‌شود که کار بزرگی است و پیش از این متداول نبوده است؛ لذا باید سطح تبلیغات نیز بالاتر برود.
وی ادامه داد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و در دنیا پذیرفته شده است و نشانه مشروعیت و مقبولیت نظام‌های حاکمیتی به شمار می رود است که از آن به عنوان شاخص مهم یاد می‌شود.
استاندار کرمان یادآور شد: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی از همان ابتدا به انتخابات توجه کردند و کمتر از ۲ ماه پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، انتخابات برگزار و پس از آن برای قانون اساسی نیز انجام شد.
وی اضافه کرد: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها کار بزرگی در جمهوری اسلامی بود که در دنیا بی‌بدیل است.

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت کنترل بر روند برگزاری انتخابات ضمن بیان اینکه شورای نگهبان در مسأله انتخابات محکم ایستاده است و چیزی تحت عنوان انتخابات کنترل شده و مهندسی شده وجود ندارد، افزود: شورای نگهبان نمی‌گذارد افرادی که صلاحیت ندارند، وارد شوند و طبیعی است که این ایستادگی برای اصول و وظیفه، هزینه هم داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان هم در این همایش گفت: از ابتدای سال نقشه راه انتخابات استان را در چند حوزه و بر مبنای تأکیدات رهبر معظم انقلاب طراحی کردیم و ضمن تشکیل کمیته‌های تخصصی، اولویت را بر آموزش قرار دادیم.
رحمان جلالی از تشکیل قرارگاه مرکزی انتخابات در استانداری به منظور بررسی روند برگزاری این رویداد خبر داد و افزود: این قرارگاه شامل میز مشارکت، میز امنیت، میز سلامت، میز اجرایی و میز رقابت و شور انتخاباتی است و از هفته آینده به ریاست استاندار جلسات آن برگزار می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه رأی مردم حق‌الناس است، خواستار کنترل دقیق فرآیند انتخابات در اجرا شد و گفت: سلامت انتخابات از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و به مشارکت که قله فعالیت ماست منجر می‌شود.
وی با اشاره به تدابیر ویژه برای آمادگی ۱۰۰ درصدی در انتخابات، تصریح کرد: در قرارگاه مرکزی انتخابات، گزارش میدانی و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت بالا ارائه خواهد شد و جزئیات مربوط به سلامت، امنیت، اطلاعات و امکانات مربوطه نیز بررسی می شود.

تعداد تایید صلاحیت شده‌ها در کرمان به ۳۸۴ نفر رسید
منصور ذوالعلی، رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه از افزایش تعداد آمار تایید صلاحیت شده‌ها به ۳۸۴ نفر تاکنون خبر داد و گفت: اینک صلاحیت ۶۶ درصد داوطلبان در استان تایید شده و احتمال افزایش آمار آنها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha