۴۵۰ هزار میلیارد ریال خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال خدمات به شرکت‌های دانش بنیان کشور ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی خالقی روز عصر چهارشنبه در ستاد اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی اظهارکرد: ۹ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که تنها ۵۸ شرکت در خراسان جنوبی مستقر است که نیم درصد تعداد این شرکت‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب شرکت‌های دانش بنیان استان را تقویت و تعداد آن را افزایش دهیم.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پشتیبان اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان هستند لذا وظیفه ما در این خصوص سنگین است.

خالقی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۸۹ تصویب شد و در سال گذشته قانون خوب حمایت از جهش تولید دانش بنیان را داشتیم، افزود: تسهیلات مالی یک میلیارد ریال تا هزار میلیارد ریالی چهار درصد و قرض الحسنه در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش در استان خراسان جنوبی افزود: برای شرکت‌های دانش بنیان استان تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، ضمانت نامه و توانمندسازی را مصوب کردیم.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری یادآور شد: نیاز است شرکت‌های دانش بنیان استان را تقویت و افزایش دهیم تا اقتصاد دانش بنیان افزایش یابد.

خالقی تصریح کرد: حدود ۲ هفته آینده تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا روند تخصیص تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان سرعت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha