۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبر: 85372179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستانی پیگیر بخشی از اعتبار گمشده جاده‌ای در جیرفت است

جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: چهار هزار میلیارد ریال از سوی ریاست جمهوری به جاده جیرفت- جبالبارز برای اصلاحات اختصاص داده شد اما این بودجه کامل به جیرفت نرسیده و پیگیر هستیم بدانیم بقیه بودجه کجا رفته است.

به گزارش ایرنا افشین صالحی‌نژاد عصر چهارشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: به طور قطع از طریق دادستانی کرمان این موضوع را پیگیری می کنیم تا مشخص شود وقتی از سوی دولت اهمیت و اولویتی تشخیص داده شده چرا اعتبار آن داده نشده است.
وی افزود: هفت مورد در جاده جیرفت - جبالبارز (در مسیر جیرفت - کرمان) نیاز به اصلاح فوری دارد که باید قبل از ۱۴۰۳ اصلاح شود.
صالحی‌نژاد با بیان اینکه مواردی همچون جداسازی خطوط، خط کشی و روشنایی تونل ها مشکل داشت ادامه داد: دادستانی پیگیری می کند، مکاتبات را انجام می دهیم و تذکر داده شد که ترک فعل در این زمینه نشود.
وی یکی دیگر از مسیرها به کرمان را جاده جیرفت - ساردوئیه برشمرد و اضافه کرد: جبالبارز و ساردوئیه ۲ جاده حادثه خیز شهرستان جیرفت هستند.
دادستان جیرفت با اشاره به اینکه در مسیر ساردوئیه امسال ۵۳ نفر از شهروندان را بر اثر تصادف از دست دادیم یادآور شد: در این مسیر اورژانس و پلیس ۴۳۸ مورد برای تصادف ماموریت داشتند.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه مردم ورود به این موضوع بود تا بدانیم چه مشکلی وجود دارد افزود: در جاده ساردوئیه دو سوم فوتی ها در نقطه‌ باغ علیشیر است که هیچگونه نقصی در جاده وجود نداشته و این نشان می دهد که عامل انسانی بسیار مهم است.
صالحی نژاد بیان کرد: باید مطالعاتی انجام شود و اعتباراتی ملی اختصاص یابد چراکه تخصیص نیافتن اعتبار مشکل بیشتر مدیران مرتبط بود.
دادستان شهرستان جیرفت ادامه داد: دوربین های کنترل سرعت در جاده‌ها کم است و باید چندین دوربین دیگر اضافه شود.
وی تصریح کرد: راهداری گفته برای نصب دوربین، موضوع ملی است و از سمت کشور پیمانکار مشخص می شود البته آن را پیگیری خواهیم کرد.
صالحی‌نژاد افزود: از مسئولان شهرستان تقاضا داریم مسئولان کشوری را دعوت کنند تا از نزدیک شرایط را ببینند و مطالبه گری شود.
وی گفت: چطور جاده‌ای بیش از ۵۰ کشته می‌دهد و مسئولی کشوری آن را بررسی نمی کند.
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت یادآور شد: در یک حادثه همه عوامل باید مقصر گرفته شوند از خودروسازی، جاده و حتی اگر تاثیر یک قطعه در تصادفی باشد، باید مدنظر قرار گرفته شود.
وی تصریح کرد: خودردهای شوتی و قاچاق بر سوخت یکی از عوامل تصادفات حادثه آفرین هستند که هرچه به سمت شهرستان های جنوبی می رویم اثر آن بیشتر می شود.
صالحی‌نژاد اظهار کرد: در یک پیچ در جاده دلفارد(محدوده ساردوئیه) چندین مورد آتش سوزی داشتیم که ناشی از خودروهای شوتی است و کار اساسی باید در مورد آن صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha