همزمان با دهه فجر افزون بر ۲۰۰ طرح عمرانی در رفسنجان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان از کلنگ زنی یا افتتاح بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی در این شهرستان با اعتبار افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایرنا  حسین رضایی عصر چهارشنبه در نشست خبری به تشریح طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: هفت پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی افزود: شهرداری رفسنجان نیز بیش از ۲۵ پروژه با اعتبار هزینه شده سه هزار میلیارد ریالی افتتاح آماده افتتاح دارد .

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: ۴۳ طرح عمرانی شامل احداث پارک، زیرسازی و آسفالت، روشنایی معابر، سنگفرش، بهسازی رودخانه ها، احداث دفتر دهیاری و موارد مشابه در روستاهای بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

رضایی اظهار کرد: ۱۳ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال طی دهه فجر در روستاهای بخش نوق رفسنجان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در روستاهای کشکوئیه نیز ۱۳ طرح با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، گفت: شهرداری‌های رفسنجان نیز به صورت کلی بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال پروژه آماده بهره برداری دارند که به میمنت دهه فجر افتتاح می شود.

فرماندار خاطرنشان کرد: در روستاهای بخش نوق رفسنجان نیز هشت پروژه عمرانی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که این طرح ها شامل استخر ذخیره آب، چمن مصنوعی، روشنایی معابر، زیرسازی و آسفالت و احداث ساختمان کمیته امداد است.

وی اظهار کرد: اداره راهدای و حمل و نقل جاده ای نیز پنج پروژه با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رساند که این طرح ها شامل رفع نقاط حادثه خیز جاده ای ، روشنایی، روکش حفاظتی آسفالت و احداث پل در محورهای ارتباطی منطقه است.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: اعتبارات حوزه راه های مذکور از محل اعتبارات ملی و مجتمع مس سرچشمه تأمین و پرداخت شده است.

رضایی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال شامل احداث خانه های پزشک و مقاوم سازی بخش های بستری بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) را افتتاح می کند.

وی اضافه کرد: بهداشت رفسنجان نیز پنج خانه پزشک با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و شرکت مخابرات هفت پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را آماده بهره برداری دارند.

فرماندار به پروژه های شرکت برق رفسنجان هم اشاره کرد و افزود: قرار است هشت پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شود که این پروژه ها شامل تأمین برق متقاضیان فاقد شبکه شهری وروستایی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، رفع افت ولتاژ روستاهای بخش مرکزی، روشنایی روستاها، احداث خطوط فشار متوسط جهت رفع افت ولتاژ و احداث ۱۵ پست برق است.

رضایی گفت: در حوزه صنعت و معدن و تجارت نیز سه پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال شامل بازیافت مس، رنگ کاری فلزات و محصولات بتنی غیر مسلح (سنگ فرش) در رفسنجان به بهره برداری می رسد.

فرماندار رفسنجان ضمن اشاره به پروژه های تامین اعتبار شده و آماده کلنگ زنی در این شهرستان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۲ پروژه در بخش مرکزی شامل مجموعه فرهنگی و ورزشی و نیز بهسازی گلزار شهدا با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در بخش های نوق و کشکوئیه نیز سه پروژه با اعتبار پیش بینی شده ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی می شود که شامل احداث پارک ، جدولگذاری و فضای سبز است.

رفسنجان از شهرستانهای راهبردی استان کرمان و مهم کشور با مزیت نسبی فراوان در حوزه های مختلف بویژه معدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha