قلعه‌نویی: بازی با سوریه یکی از بهترین بازی‌های ما بود/ رفتار بعضی بازیکنان باید درست شود

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من فکر می‌کنم این یکی از بهترین بازی‌های ما در این رقابت‌ها، قبل از اینکه گل را دریافت کنیم بود.

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری دشوار مقابل تیم ملی سوریه در ضربات پنالتی از مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: اول از همه خداروشکر می‌کنم که موفق شدیم به مرحله بعدی صعود کنیم، از بازیکنان تیم ملی هم نهایت تشکر را دارم که با یک نفر کمتر نظم بسیار خوبی در زمین داشتند و بیش از اندازه دوندگی داشتند.

وی افزود: ما باید این دیدار را با اختلاف چهار، پنج گل به پایان می‌رساندیم. من فکر می‌کنم این یکی از بهترین بازی‌های ما در این رقابت‌ها، قبل از اینکه گل را دریافت کنیم بود. متاسفانه بعضی از بازیکنان طوری بازی کردند که به تیم ملی فشار آمد. این نگاه بالا به پایین و بعضی از رفتارهای ناشایست تعدادی از بازیکنان باید در تیم ما حل شود و باید فکری در رابطه با این رفتار قبل از بازی بعدی تیم ملی شود.

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: ما ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم و به تیم فشار آمد، ولی به همراه تیم پزشکی سعی می‌کنیم ریکاوری خوبی انجام دهیم. رسانه‌ها همراهی کردند و من شرمنده آنها و مردم هستم.

قلعه‌نویی افزود: خداراشکر که در بازی که خودمان آن را سخت کردیم موفق شدیم به برتری دست پیدا کنیم. سوریه در مراحل گروهی تنها یک گل دریافت کرده بود اما ما در این دیدار می‌توانستیم تا دقیقه 70 با نتیجه 5 بر صفر از آن‌ها جلو باشیم. از چند بازیکن که نمی‌توانم اسم آن‌ها را بیاورم واقعا ناراحت هستم که باعث شدند این بازی برای ما سخت شود. اما از کل بازیکنان نهایت تشکر را دارم.

وی افزود: خداراشکر توانستیم در پنالتی برنده شویم. فوتبال در حال تنبیه ما بود و دو یا سه نفر بودند که داشتند ما را تنبیه می‌کردند. این هم جزئی از فوتبال است. تا فردا خوشحالی می‌کنیم و پس از آن به دیدار با ژاپن می‌اندیشیم. زمان کمی برای ریکاوری داریم. ساعت برگزاری مسابقه در زمانی است که آنها به بازی در آن عادت دارند و ما نداریم.

وی در رابطه با تعداد بالای اخطارهای بازیکنان ایران در این دیدار اظهار داشت: به‌جز اخراج طارمی، کارت زرد بازیکنان بیشتر جنبه فنی داشت. البته مهدی نباید کارت زرد اول را دریافت می‌کرد. در چهار بازی گذشته از طرف داوران نگاه خوبی روی تیم ملی ایران وجود نداشت. ما را با کوچک‌ترین حرکتی، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه آن برای بازیکن حریف می‌گذرند. امیدوارم در رابطه با این موضوع بازنگری صورت بگیرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند و تاثیر حضور این دروازه‌بان در ضربات پنالتی خاطرنشان کرد: علیرضا در ۳ گلی که دریافت کرده است، ۲ گلش پنالتی بوده است و این بازیکن می‌توانست کلین‌شیت‌های بیشتری در مسابقات رقم بزند. در صحنه‌ای که طارمی کارت اول را گرفت، حتی می‌توانست داور پنالتی بگیرد اما کارت زرد گرفت. از فدراسیون فوتبال می‌خواهم پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد. ما می‌توانیم کار دفاعی انجام دهیم اما این کار را انجام نمی‌دهیم.

سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش عنوان کرد: اجازه بدهید تا فردا ریکاوری کنیم. تیم ژاپن نسبت به مرحله گروهی تیمی متفاوت است و فردا دیدارهای این تیم را می‌بینیم. با توجه به مشکلاتی که در اردوی تیم ملی بود، چهار یا پنج بازیکن ما بدون اینکه در سه روز گذشته تمرین کرده باشند، با تمام وجود بازی کردند.

قلعه‌نویی در ادامه اظهار داشت: سامان قدوس، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی بدون تمرین به زمین آمدند که این مسئله بزرگترین پیروزی برای ما بود. آنها حال رفتن به رختکن را هم نداشتند. مقابل ژاپن می‌توانیم بهتر از این بازی کنیم. قبل از دریافت گل یکی از بازی‌های خوب تیم ملی زمان مسئولیت من را ارائه کردیم.

وی در رابطه با تقابل با تیم ملی ژاپن در مرحله بعدی و برنامه او برای ریکاوری بازیکنان تا قبل از این دیدار گفت: ما یک نگرش تهاجمی داریم و اولین موقعیت، آخرین موقعیت ما است و این یک نگرش است. تیم ملی ۱۰ سال یک مدل دیگری فوتبال بازی می‌کرد و الان هم موقعیت‌سازی داریم می‌کنیم و ایراد هم به چند بازیکن برمی‌گردد که من از آن‌ها ناراحت هستم. تغییر نگرش نیاز به زمان دارد. ما در این بازی موقعیت‌سازی‌های زیادی کردیم اما دروازه‌بان حریف هم عملکرد خوبی داشت. تیم ملی برای مردم است و فوتبال را هم مردم دوست دارند. امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی در فوتبال داشته باشیم و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

قلعه‌نویی درباره باز شدن دروازه این تیم خاطرنشان کرد: تاکنون سه گل خورده‌ایم که دو گلِ آن پنالتی بود و از بدشانسی بیرانوند به ثمر رسید. او در دو بازی می‌توانست کلین‌شیت کند. در صحنه‌ای که اخطار اول به طارمی داده شد، داور می‌توانست به سود ما پنالتی بگیرد؛ او حداقل نباید اخطار می‌داد. با این حال صحنه مشابه را برای سوریه پنالتی گرفتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص ضربات پنالتی این مسابقه و درباره انتخاب بازیکنان برای ضیافت‌ پنالتی‌ها گفت:‌ اگر دقت کرده باشید، ما مهدی ترابی را به جای علی قلی‌زاده به زمین آوردیم. ما برای ضربات پنالتی برنامه داشتیم و با حضور علیرضا بیرانوند و پنالتی‌زن‌های خوب، تلاش کردیم در وقت اضافه کوچک‌ترین فرصتی به حریف ندهیم. پنالتی‌زن‌های ما در تمرین‌ها مشخص بود و وقتی طارمی اخراج شد، جایگزینش را داشتیم. وقتی بیرانوند در دروازه است، بازیکنان خیال‌شان راحت است و می‌دانند که بیرانوند می‌تواند یک یا ۲ پنالتی بگیرد.

وی  در رابطه با اینکه در دیدار بعدی مقابل ژاپن امکان دارد فرصت گلزنی کمتری داشته باشیم گفت: من به بازیکنان گفته بودم که فکر کنید اولین موقعیت شما در دیدارهای مهم، آخرین موقعیت شماست. حل این مسئله نیاز به گذشت زمان دارد. تیم ملی به مدت ۱۰ سال با مدل دیگری بازی می‌کرد و این‌قدر موقعیت نصیب آنها نمی‌شد، اما حالا این فرصت‌ها نصیب بازیکنان می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران باز هم ناراحتی خود را از چند ملی‌پوش بروز داد و گفت: این ایراد به دو یا سه بازیکن برمی‌گردد که از دست آنها ناراحت هستم. خدا را شکر با همه مشکلات صعود کردیم. فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود. امروز فرصت‌های زیادی از دست دادیم و نمی‌توان از عملکرد دروازه‌بان سوریه گذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha