درخشان: تیم ملی روی خلاقیت بازیکنان برنده می‌شود/ خیلی نوسان داریم

تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: موفقیت‌های تیم ملی در این تورنمنت به خاطر خلاقیت فردی بازیکنان بوده و در همین بازی با سوریه درخشش علیرضا بیرانوند باعث شد تا حریف را شکست دهیم.

حمید درخشان پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیروزی سخت ایران مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا که در ضربات پنالتی حاصل شد، اظهار داشت: بازی سختی را پشت سر گذاشتیم، همه می‌دانند چرا سخت بود، اشکالاتی که در بازی‌های گذشته داشتیم همچنان وجود داشت و ترمیم نشد و همه این مسائل دست به دست هم داد تا برای پیروزی مقابل سوریه کارمان به ضربات پنالتی بکشد.

وی افزود: موفقیت‌های تیم ملی در این تورنمنت به خاطر خلاقیت فردی بازیکنان بوده و در همین بازی با سوریه درخشش علیرضا بیرانوند باعث شد تا حریف خود را شکست دهیم؛ این نشان می‌دهید در این جام بیشتر از آنکه روی کار تیمی یا تاکتیک برنامه داشته باشیم به بازیکنان خود وابسته هستیم و بازیکنان ایران را نجات می‌دهند. به داشتن این بازیکنان افتخار می‌کنیم ولی خودتان بهتر می‌دانید تیم ملی باید خیلی بهتر از این‌ها باشد.

درخشان: تیم ملی روی خلاقیت بازیکنان برنده می‌شود/ خیلی نوسان داریم

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: مگر می‌شود تیم ملی در این تورنمنت این همه نوسان داشته باشد؛ متاسفانه تیم ملی در این چهار بازی که تا به حال پشت سر گذشته نوسان داشته است، اگر یک نیمه عملکرد خوبی داشتیم، در ۴۵ دقیقه بعدی بد بودیم، این نوسان باعث می‌شود تا نتوانیم شکل واقعی‌مان را پیدا کنیم.

درخشان تصریح کرد: باید از واقعیت حرف بزنیم، چرا باید مردم را گول بزنیم، بگوییم خوب بازی می‌کنیم؟ حقیقت این است که تیم ملی در این تورنمنت خوب نبوده، الان شرایط ما برای بازی با ژاپن سخت است، مهدی طارمی را در اختیار نخواهیم داشت و کادر فنی باید یک بازنگری کامل نسبت به عملکرد تیم ملی داشته باشند.

درخشان: تیم ملی روی خلاقیت بازیکنان برنده می‌شود/ خیلی نوسان داریم

وی تاکید کرد: بازی با ژاپن باید برنامه داشته باشیم، کار تیمی و سرعت‌شان بالاست، باید برنامه و هدف داشته باشیم، باید بدانیم از کجا دفاع کنیم، از کجا پریسینگ انجام بدهیم، چطور دفاع حریف را ببندیم. برای بازیکنان این تیم از دقیقه اول تا ثانیه آخر بازی برنامه داشته باشیم وگرنه روز سختی برایمان رقم می‌خورد.

کاپیتان سابق تیم ملی در پایان گفت: برای پیروزی مقایل ژاپن شانس داریم اما این شانس را خودمان به خودمان می‌دهیم، اینکه فکر کنیم می‌رویم در زمین و روی اتفاقات می‌توانیم حریف قدرتمند خود را شکست دهیم سخت در اشتباه خواهیم بود، باید برای این تیم استراتژیک و هدف مشخص داشته باشیم، وقتی عراق می‌تواند ژاپن را شکست بدهد پس ما نیز توانایی انجام این کار را داریم.

دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا روز شنبه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

درخشان: تیم ملی روی خلاقیت بازیکنان برنده می‌شود/ خیلی نوسان داریم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha