میزان جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از آمار پارسال گذر کرد

مشهد-ایرنا- مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان جوجه‌ریزی طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری از آمار جوجه ریزی در کل سال گذشته بیشتر شد.

حسن رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا روز گذشته بیش از ۹۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده در حالی که میزان کل جوجه ریزی در سال گذشته ۹۰ میلیون و ۶۰۷ هزار قطعه بوده است.

وی با بیان این که روند افزایشی جوجه ریزی در تولید مرغ خراسان رضوی و تامین نیاز مردم تاثیر خوبی دارد اضافه کرد: طی آبان ماه امسال ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۴۹ و در آذرماه نیز ۹ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۶۷ جوجه ریزی گزارش و ثبت شده است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بهبود روند جوجه ریزی نسبت به پارسال در تولید میزان گوشت مرغ در استان اثرخوبی دارد.

رستمی افزود: سقف تعهد و ظرفیت جوجه ریزی در استان ۱۰ میلیون قطعه است که این رقم محقق شده بنابر این نباید مشکلی در تامین مرغ مصرفی مورد نیاز در خراسان رضوی وجود داشته باشد زیرا تولید با تمام ظرفیت رقم خورده است.

گفته می شود روزانه به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۶۸۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرف استان است.

هم اکنون هزار و ۴۶۴ واحد فعال مرغ گوشتی در خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha