خط و نشان عدلیه زرند برای عناوین قلابی دکتر و مهندس نامزدهای انتخابات

کرمان-ایرنا- رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: استفاده از عناوین علمی غیرواقع دانشگاهی و حوزوی از جمله دکتر، مهندس و غیره ممنوع و جرم است و با متخلفان نیز برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، ابوالفضل فرحبخش روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با اشاره به در پیش بودن آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی، بر جرم بودن استفاده از عناوین علمی غیر واقع در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: به موجب ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب ۱۳۹۶، استفاده از عناوین علمی همچون دکتر، مهندس و... منوط به داشتن مدرک علمی معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخل یا خارج است.

وی تصریح کرد: این افراد چنانچه مدرک معتبر نداشته باشند و از این عناوین استفاده کنند، چه در مکاتبات اداری و چه در تبلیغات عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما(سایت) یا سخنرانی در مجامع یا انتشار اوراق چاپی و خطی، جرم برای این افراد محسوب و مشمول اعمال قانون می‌شوند.

فرحبخش ادامه داد: داشتن مقاله و کتب علمی چاپ شده هرچند ارزشمند است اما مدارک علمی تنها با طی فرایند علمی و اخذ آن از مراجع علمی دانشگاهی و حوزوی معتبر است.

رییس داگستری زرند عنوان کرد: در شان افرادی که می خواهند در این جامعه خدمتگزار مردم باشند، نیست که برای بالا بردن جایگاه اجتماعی خود این گونه متوسل به القاب و عناوین غیرواقع شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha