دهه فجر فرصت تبیین توطئه دشمنان جمهوری اسلامی است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین توطئه و دسیسه های مختلف دشمنان جمهوری اسلامی طی دهه های اخیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد چگنی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از رویکردهای اصلی کانون می باشد که این مهم همزمان با ایام دهه فجر و ضرورت آشنایی نسل امروز با توطئه های دشمن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور در طول دهه فجر انقلاب اسلامی، ویژه برنامه های بزرگداشت این دهه نورانی در سراسر کانون های فرهنگی هنری شهری، روستایی و عشایری لرستان برگزار می شود.

چگنی نژاد با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اضافه کرد: برنامه دهه فجر کانون های مساجد لرستان با رویکرد ایجاد نشاط و جلب مشارکت مردم در انتخابات برگزار می شود و در این ایام ۱۰ شب ۱۰ مسجد با برپایی کرسی های قرائت قرآن اجرایی خواهد شد.

وی گفت: امسال برای پانزدهمین سال متمادی "مسابقه پیامکی فجر مهر" به صورت سراسری در ستاد کانون های مساجد لرستان برگزار می شود همچنین با رویکرد تقویت روحیه نشاط و تندرستی در بین بچه های مسجد، جام فوتسال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برپا خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه کتاب « انفجار نور» در مساجد منتخب، برگزاری جشن محوری فجر در مساجد شاخص، برنامه های سخنرانی و بصیرت افزایی با رویکرد آگاهی بخشی و مقابله با توطئه های دشمنان در کانون های مساجد برگزار می شود و برگزاری یادواره های شهدا و سرکشی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از دیگر برنامه ها خواهد بود.

چگنی نژاد با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون، اظهار کرد: امروز مهمترین رویکرد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب جوانان و نوجوانان، توانمندسازی، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و مقابله با توطئه های دشمنان است که در راستای نهادینه سازی فرهنگ انقلابی و گفتمان سازی انقلاب بین افراد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تلاش می شود.

حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha