از دستگیری موبایل‌قاپ حرفه‌ای تا غافلگیری سارقین منزل توسط پلیس پایتخت

تهران‌بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری فردی که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، مرتکب ۲۰ فقره موبایل قاپی در محدوده مرکز تهران شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز دوشنبه اظهار کرد: با ارجاع چندین پرونده مشابه از سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران مبنی بر موبایل قاپی یک موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در محدوده مرکز تهران، کارآگاهان در گام اول تحقیقات با راهنمایی مال باختگان به محل وقوع سرقت اعزام و با انجام تحقیقات میدانی مشخصات ظاهری سارق را به دست آوردند.

وی ادامه داد: با شناسایی شیوه کار موتورسوار سارق، گشت زنی‌های انتظامی و هدفمند آغاز تا اینکه گشت انتظامی پلیس آگاهی به موتورسواری که با موتورسیکلت پلاک مخدوش درحال زاغ‌زنی شهروندان بود مشکوک و به سرعت وارد عمل شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: در پی عملیات پلیسی موتورسیکلت متهم متوقف و موتورسوار که مشخصات ظاهری وی با سارق مطابقت داشت دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به ۲۰ فقره موبایل قاپی با استفاده از موتورسیکلت سرقتی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌های انتظامی اعتراف کرد موتورسیکلت را از پارکینگ ساختمانی ربوده و با مخدوش کردن پلاک آن، با استفاده از غفلت افراد عبوری موبایل قاپی می‌کرده است، با شناسایی ۲۰ مالباخته، متهم با دستور قضایی روانه زندان شد.

سارقین منزل روی موتور غافلگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موتور سوار که مرتکب ۱۴ فقره سرقت منزل شده بودند خبرداد و گفت: چهاردهم بهمن ماه تیم عملیات کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان رامین جنوبی بودند که یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش با ۲ سرنشین مشکوک مشاهده کردند.

سرهنگ علی قاسم‌پور با بیان اینکه مأمورین موتورسواران را تحت مراقبت های پلیسی قرار دادند، افزود: در همین حین متهمان قصد ورود به منزلی را داشتند که ماموران دستور ایست را صادر کردند ولی متهمان ضمن شلیک به سمت ماموران سعی در فرار از صحنه جرم را داشتند.

وی با اشاره به آمادگی هر چه تمام‌تر ماموران پلیس ادامه داد: با اجرای طرح مهار، موتورسواران خلع سلاح و دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ یادآور شد: ضمن کشف یک قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح گرم از آنها، متهمان به ۱۴ فقره سرقت منزل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha