۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85372654
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گلبانگ شادی در خراسان‌شمالی؛ آغاز فجر چهل‌وپنجم

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85372654
سعید وحیدی
گلبانگ شادی در خراسان‌شمالی؛ آغاز فجر چهل‌وپنجم

بجنورد- ایرنا- ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به خاک وطن و سرآغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که مردم خراسان شمالی نیز همزمان با سراسر کشور یاد و خاطره این روز تاریخی با برگزاری آیین هایی گرامی می دارند.

به گزارش ایرنا، ۴۵ سال پیش در چنین روزی، ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ امام خمینی (ره)، پس از ۱۵ سال دوری و تبعید از وطن در میان استقبال پرشور مردم به ایران اسلامی بازگشت و پس از گذشت ۱۰ روز، انقلاب در روز ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

در این روز ناقوس کلیساها، بوق کشتی ها و سوت قطارها هم به نشانه احترام به صدا درآمد و گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر ایران طنین انداز شد.

مردم سراسر کشور نیز با برگزاری آیین های ویژه این روز تاریخی را گرامی می دارند به گونه ای که امروز میدان شهید بجنورد میزبانی مردمانی بود که ۴۵ سال پیش نیز در همین محل همراهی خود را با انقلاب اسلامی اعلام کرده بودند.

امروز نیز برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب در این میعادگاه عاشقان نظام و انقلاب اسلامی گردهم آمده بودند تا بگویند با وجود هم سختی و مشکلات پا در رکاب ایران اسلامی هستند.

گلبانگ شادی در خراسان‌شمالی؛ آغاز فجر چهل‌وپنجم

در ابتدای این آیین، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران طنین انداز می شود، مردم به احترام ورود امام (ره) به کشور قیام می کنند.

مدیحه سرا با یک، دو و سه گفتن میکروفون را آزمایش می کند و از مردم می خواهد ندای "الله اکبر" را سر دهند، طنین انداز شدن این ندای زیبا حال و هوایی دیگر به این حضور باشکوه می بخشد.

بعد از آن به پاس این روزهای تاریخی، زنگ انقلاب با حضور نماینده ولی در خراسان شمالی، استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی به صدا درآمد و استاندار خراسان شمالی از دستاوردهای نظام اسلامی و توطئه دشمنان برای تضعیف باورهای دینی مردم سخن گفت.

گلبانگ شادی در خراسان‌شمالی؛ آغاز فجر چهل‌وپنجم

باورهای دینی و ولایت؛ نقطه قوت مردم

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باورهای دینی و لایت نقطه قوت مردم ایران است، گفت: رژیم ستم شاهی باورهای دینی مردم ایران را نشانه گرفته بود و مردم نیز به رهبری امام(ره) برای پاسداشت این ارزش ها انقلاب کردند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: انقلاب اسلامی برخلاف پیش بینی مستکبران عالم سریع قوت گرفت و دشمنان برای تضعیف آن جنگ تحمیلی به راه انداختند اما مردم با حضور در جبهه های جنگ بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: دشمنان وقتی از تضعیف انقلاب اسلامی نا امید شده بودند، دست به تحریم های ظالمانه زدند و این روزها با بهره گیری از فضای رسانه و مجازی در پی تضعیف باورهای دینی جوانان هستند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با اقتدارتر از گذشته تاکنون مسیر پیشرفت را طی کرده است و دستاوردهای زیادی در بخش های گوناگجون نظامی، علمی، اتقصادی داشته است.

حسین نژاد تصریح کرد: مردم نیز با حضور در رویدادهای سیاسی ثابت کرده اند همچنان پا در رکاب ایران اسلامی هستند و هیچگاه از آرمان های خود را فراموش نمی کنند.

اجرای سرودهای انقلابی دانش آموزان، مدیحه سرایی و رژه خودرویی از دیگر برنامه های آیین گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به کشور در خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha