۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85372781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراض کشاورزان اروپایی/ این بار تجمع در نزدیکی محل نشست سران اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا- در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی، گروهی از این افراد در نزدیکی محل نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل تجمع کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس بلژیک اعلام کرد که کشاورزان با حدود یک هزار تراکتور، اطراف محل نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل را مسدود کردند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در مقابل پارلمان اروپا، آتش برافروخته و موانعی را ایجاد کردند.

اروپا شاهد انفجار اعتراضات کشاورزان در هفته‌های اخیر پیرامون مسائلی است که به گفته آنها، شامل افزایش مقررات، هزینه‌های بالای سوخت و رقابت ناعادلانه ناشی از سیاست‌های تجارت آزاد اتحادیه اروپا می‌شود.

در هفته های اخیر، کشاورزانی از بلژیک، آلمان و فرانسه با تجمع در جاده‌ها، ناامیدی خود را از حضور رقبای خارجی غیرقانونی که قیمت محصولات کشاورزی را پایین می‌آورند، ابراز کرده‌اند. آنها علاوه بر تخلیه خشم خود، خواستار مقررات آسان تر و بوروکراسی کمتر هستند.

این کشاورزان به آنچه که مقررات سختگیرانه بیش از حد، هزینه‌های بالای سوخت و رقابت ناعادلانه ناشی از سیاست‌های تجاری لیبرال اتحادیه اروپا دانسته اند، واکنش نشان داده و دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

روزنامه لَ ووا دو نورد (La Voix du Nord) نیز روز گذشته از مسدود شدن مرز فرانسه و بلژیک در چندین نقطه توسط کشاورزان خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود که مرز یاد شده توسط کشاورزان هر دو کشور که اقدام خود را هماهنگ کرده‌اند، مسدود شده، تراکتورها قصد دارند در طول روز موقعیت خود را حفظ کنند تا فردا به بروکسل جایی که قرار است نشست فوق العاده اروپا در آنجا برگزار شود، عزیمت کنند.

جنبش کشاورزان خشمگین فرانسه در حالی که هر روز گسترده‌تر شده و ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد، روز چهارشنبه با دستگیری ۱۸ کشاورز در شهرستان اسون (Essonne) در ناحیه ایل-دو-فرانس که پاریس را نیز شامل می‌شود، رنگ و بوی امنیتی گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha