برگزیدگان کنگره ملی شعر " بال در بال ملائک" در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - شعرای برگزیده کنگره ملی شعر "بال در بال ملائک" با موضوع مظلومیت غزه و محکومیت جنایات اسرائیل، طی آئینی با حضور شعرا و ادبا و مسئولان در اردبیل معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز پنجشنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی شعر غزه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: همزمانی این رویداد ادبی با آغاز دهه مبارک فجر، نشانگر اراده ملت‌ها برای مقاومت در برابر استکبار جهانی است و امروز طوفان الاقصی متاثر از انقلاب اسلامی ایران، عزم و اراده ملت فلسطین در برابر جنایات اسرائیل غاصب را به نمایش گذاشته است.

امیر رجبی افزود: نهضت‌ها و جنبش‌های آزادیبخش جهان از انقلاب اسلامی ایران تاثیر گرفته اند و امروز در این آئین، در کنار تجلیل از شاعران برتر کنگره، تنی چند از والدین شهدای والامقام استان اردبیل نیز تجلیل و تکریم می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل هم در این آئین گفت: استان اردبیل از دوران صفویه تاکنون شعرای بزرگی داشته است و برای کنگره ملی شعر بال در بال ملائک ۸۲۶ قطعه شعر از ۲۹ استان ارسال شده بود و با نظر هیئت داوران، ۳۰۷ اثر حائز اهمیت و از بین آنها هشت اثر ترکی و فارسی، برتر شناخته شد.

داور نوری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل برای همکاری در راستای اجرا و تولید برنامه‌های غنی فرهنگی و انتقال آموزه‌های لازم به نسل‌های نو آمادگی کامل دارد و از همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط استقبال می‌کند.

سید سعید اطهر نیاری دبیر علمی کنگره ملی شعر بال در بال ملائک نیز افراد برتر این رویداد را به این شرح اعلام کرد:

در بخش فارسی: نفر اول ناصر اسماعیلی از استان زنجان، نفر دوم ساجده تقی زاده از استان فارس و نفر سوم محسن کاویانی از استان قم.

در بخش شعر ترکی: نفر اول زهرا اسماعیل پور (سولماز) از استان آذربایجان غربی/ چایپارا ، نفر دوم سحر افضلی از استان آذربایجان غربی اورمیه ، نفر سوم وفا منافی از استان اردبیل

افراد شایسته تقدیر: مصطفی توفیقی از استان خراسان رضوی/ مشهد، قاسم بای از استان گلستان/ رامیان و هیئت داوران کنگره شعر غزه نیز حسین بختیاری، شهاب الدین وطن دوست و سیدسعید اطهر نیاری بودند.

شعرخوانی، پخش نماهنگ دفاع مقدس و تجلیل از شعرای برگزیده و همچنین تکریم و تجلیل از استاد سخنور شاعر معاصر و صاحب نام اردبیلی از بخش‌های دیگر این رویداد ادبی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha