۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85372943
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برنامه‌های دهه فجر همدان با رویکرد مشارکت انتخاباتی تدوین شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برنامه های دهه فجر همدان با رویکرد مشارکت انتخاباتی تدوین شده است،گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه مبارک فجر زمینه ای برای ایجاد شور انتخاباتی استان در یازدهم اسفند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر چهل‌و دومین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برنامه‌های متنوعی از قبیل جشنواره شعر طنز ۱۵ بهمن به میزبانی نهاوند، کرسی های آزاد اندیشی، رونمایی از کتاب، دیدار با خانواده های شهدا، غرفه های کتاب، عصر شعر و خاطره، جنگ شادی،نمایش‌های خیابانی صحنه‌ای طنز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان ادامه داد: توزیع ۲۰ بسته کتب دفاع مقدس در مناطق کم برخوردار استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه برنامه های دهه فجر امسال با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده‌ای روشن» تدوین و پیش‌بینی شده است، گفت: در راستای برگزاری جشن‌های دهه فجر شاهد برپایی سه رویداد بزرگ و مردمی شامل "جشنواره شب های موسیقی هگمتانه"، "جشنواره تجسم فجر"، "جشنواره اکران فیلم‌های فجر" بوده و هستیم.

ویژه اظهار کرد: ۱۶ فیلم چهل‌و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در این استان همزمان با تهران از ۱۶ تا ۲۴ بهمن در سینما فرهنگ و فلسطین شهر همدان نمایش داده می‌شود و امکان اکران همزمان در شهرستان‌ها به همت سینماداران و اداره کل ارشاد فراهم شده و استان‌های کشور می‌توانند همزمان با تهران از این رویداد بهره ببرند.

وی ادامه داد: فیلم هایی مانند ملکه، آپاراتچی، در آرزوی پروانه، ساعت جادویی، شکار حلزون، نبودنت، نپتون، جزو فهرست اکران فیلم‌ها در همدان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تفاوت دهه فجر امسال با سال گذشته در این است که مردم در یازدهم اسفند امتحال دیگری را پیش رو دارند و مانند همیشه از آن سربلند عبور خواهند کرد.

ویژه افزود: انتخابات پیش‌رو در امتداد جشن‌های دهه فجر است و اشتیاق حاصل از جشن‌های دهه فجر با شور و نشاط انتخاباتی گره می خورد.

وی، تدوین برنامه های دهه فجر را با ماهیت فرهنگی و در راستای هم افزایی دستگاه های اجرایی اعلام کرد و افزود: برنامه های دهه فجر امسال این اداره کل در ۲ سطح برنامه های وزارتخانه و استانی تعریف شده است که در قالب جشنواره ها و رویداد های فرهنگی و هنری رخ می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برنامه های متنوع و متعدد از سوی دستگاه های اجرایی تدوین شده و ده‌ها رویداد و جنگ شادی و برنامه های متنوع در سطح استان در این ایام رقم می‌خورد.

ویژه یادآور شد: جشنواره شبهای موسیقی هگمتانه رویداد بزرگ و بینظیری بود که برای اولین بار در این سطح و دومین بار در استان در راستای تقویت ظرفیت های هنری استان و موسیقی سنتی رقم خورد و شور نشاط مطلوبی به این بهانه و برکت رویداد برای مردم ایجاد شد.

وی اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی از روز هفتم بهمن ماه تا ۲۱ بهمن در حال برگزاری است و مانند خیلی از رویدادهای و جشنواره های سراسری هنرمندان همدانی در حال درخشش هستند و آثارشان به مرحله ملی و بین المللی راه یافته است.

برنامه‌های دهه فجر همدان با رویکرد مشارکت انتخاباتی تدوین شده است

در پایان این آیین پوستر چهل‌و دومین دوره جشنواره فیلم فجررونمایی شد.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ به دبیری مجتبی امینی برگزار و ۳۳ اثر در تهران اکران می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha