۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85372998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اجرای ۷۵۰ برنامه فرهنگی فجر در روستاهای البرز

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85372998
اجرای ۷۵۰ برنامه فرهنگی فجر در روستاهای البرز

کرج - ایرنا - مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و رییس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان اعلام کرد: برگزاری بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی دهه مبارک فجر برای مناطق روستایی و عشایری البرز پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسین قبادی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های کمیته روستایی و عشایری استان البرز در مرکز ۲۹ دهستان و بیش از ۲۵۰ روستا و منطقه عشایری از روز گذشته آغاز شده است.

وی برنامه های این کمیته را با راهبرد مردمی سازی خدمات و نهضت خدمات رسانی به مردم عنوان کرد و اظهار کرد: این برنامه ها در سه موضوع و سرفصل پیش بینی شده که اولین موضوع در بخش عمرانی است که ۵۸ پروژه در جهاد کشاورزی و ۲۰ پروژه توسط سایر دستگاه های اجرایی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

رییس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان البرزگفت: در بحث خدماتی کمیته روستایی نیز اعزام تیم های جهادی به مناطق کم برخوردار برای خدمات رسانی در زمینه واکسیناسیون، معاینه و گندزدایی و پاکسازی محیط هایی پرورش و نگهداری دام و طیور پیش بینی شده است.

قبادی سومین حوزه اقدام عاینه رایگان روستائیان و عشایر عنوان کرد و افزود: این بخش نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام می شود.

وی از دیگر اقدامات کمیته روستایی و عشایری در دهه مبارک فجر را صدور مجوزها توسط مجموعه جهاد کشاورزی، توزیع اقلام و کالاهای اساسی تنظیم بازاری در اقصی نقاط استان، برگزاری چند پویش در حوزه فرهنگی قرآنی و اجتماعی در روستاها و مناطق عشایری برشمرد و گفت: پویش «پیشرفت» از جمله این اقدامات است که مردم و جوانان روستایی و عشایری درآن شرکت می کنند.

رییس کمیته روستایی و عشایری دهه فجر استان البرز اظهار کرد: در اجرای این پویش پیشرفت های مختلف مناطق روستایی و عشایری به تصویر کشیده می شود و آمار مقایسه ای

نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد.

وی پویش «جوانی جمعیت» را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: افرادی که در سال جاری دارای فرزند شده اند در آن شرکت کرده و هدایایی دریافت می کنند.

قبادی گفت: همچنین مسابقه قرآنی با حضور متسابقین روستایی و عشایری در روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برگزار خواهد شد.

وی سرکشی و تجلیل از ۱۱۴ خانواده شهید روستایی وعشایری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی به ویژه ورزش های بومی و محلی، فضاسازی محیطی، برگزاری نشست های تبیینی دستاوردهای انقلاب و تجلیل از کشاورزان برتر، برپایی میز خدمت و برپایی جشنواره غذاهای سالم و محلی را از دیگر برنامه های این کمیته دردهه مبارک فجر عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha