۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85373009
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر صهیونیست: توافقی برای مبادله اسرا صورت نخواهد گرفت

تهران- ایرنا - «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با این ادعا که قصد فریب خانواده اسرای صهیونیست را ندارد، گفت که توافقی برای مبادله اسرا میان این رژیم و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صورت نخواهد گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «واللا»، اسموتریچ افزود که کار درست، انجام عملیات گسترده در نوار غزه با هدف تحت فشار قرار دادن «یحیی السنوار» رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه به منظور تن دادن به توافق است.

وی پیشتر نیز مدعی شده بود که السنوار از طریق اسرای صهیونیست، جنگ روانی در میان صهیونیست ها به راه انداخته و تظاهرات خانواده های اسرای صهیونیست فقط بهایی را که حماس برای آزادی اسرا مطالبه می کند، افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره روابط ملی حماس در خارج از فلسطین چهارشنبه شب شرایط پذیرش طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را اعلام کرد و گفت که برای اجرای آن تضمین جامعه بین الملل و کشورهای عربی ضروری است.

«علی برکه» به شبکه المیادین گفت: عوامل تعیین کننده ما برای [تبادل اسرا] توقف درگیری، برقراری آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه رفح و تعهد کشورهای عربی و جامعه جهانی برای بازسازی نوار غزه و آزادی اسیران اسرائیلی براساس قاعده کل آنها در برابر کل اسیران فلسطینی است.

وی افزود: هنگامی که اسماعیل هنیه به مصر برسد، پاسخ همه گروه‌های فلسطینی [به طرح آتش بس] و نه تنها گروه حماس با وی خواهد بود.

برکه گفت: آنچه مطرح شده، سه مرحله برای آزادی اسرا بوده که مرحله نخست آن آتش بس ۴۵ روزه برای آزادی غیرنظامیان و مرحله دوم برای آزادی نظامی‌هاست که مدت زمان آتش بس مشخص نشده است.

برکه مرحله سوم تبادل اسیران را نیز تبادل اجساد کشته‌های دو طرف اعلام کرده که آتش بس آن نیز بدون مدت زمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha