۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85373056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح آب شیرین‌کن هلیله و بندرگاه بوشهر به بهره‌برداری رسید

بوشهر-ایرنا- همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر طرح های آب شیرین‌کن و مخزن (همراه با خطوط انتقال) روستاهای هلیله و بندرگاه شهرستان بوشهر هر کدام با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب در آیینی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و شماری از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن عالی روز پنجشنبه در آیین یاد شده با تبریک دهه فجر و اعیاد ماه رجب اظهار کرد: آب شیرین‌کن هلیله و بندرگاه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت تولید یکهزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث شده که یکهزار و ۶۰۰ خانوار با پنج هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: منبع تامین آب این طرح آب دریا، ظرفیت تامین آب خام آن ۱۵۰ مترمکعب بر ساعت و حجم مخازن آب‌های خام و پاک آن در مجموع ۱۲۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: مخزن و خطوط انتقال روستاهای هلیله و بندرگاه نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شده است.

وی افزود: طول خطوط انتقال احداثی در این طرح ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر و با قطرهای ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر است که در افزایش پایداری آب شرب روستاهای هلیله و بندرگاه نقشی قابل توجه ایفا می‌کند.

عالی یادآور شد: همزمان با دهه فجر، 11 طرح شرکت آب و فاضلاب استان در مجموع با چهار هزار و 545 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا عملیاتی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: استان بوشهر تاکنون ۱۱ آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب وارد مدار شده و حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب نیز در دست احداث است.

عالی افزود: با تلاش‌های انجام شده بخش زیادی از تنش آبی استان بوشهر از طریق همین آب شیرین‌کن ها برطرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha