برنامه قزاقستان  رسیدن به تجارت سه میلیارد دلاری با ایران است

-ساری - ایرنا- معاون استاندار منگستائو قزاقستان با بیان اینکه رییس‌جمهور کشورمان توسعه روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد، گفت: رسیدن به تجارت سه میلیارد دلاری هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "کولژانوف کانات ژانبیر اولی" که به عنوان سرپرست هیات تجاری منگستائو روز پنجشنبه به مازندران سفر کرده است ، در دیدار با استاندار مازندران ،سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و ضمن قدر دانی از مهمان نوازی مردم مازندران، افزود:۵۸ شرکت اقتصادی در قزاقستان با محوریت تولیدات کشاورزی فعال است.

وی با اظهار این که قزاقستان در نظر دارد تا صادرات غلات را به ایران به ۷۰۰ هزار تن برساند، ادامه داد: تمایل تجار قزاقستان در زمینه محصولات کشاورزی مازندران به ویژه لبنیات محصولات باغی نیز دو چندان شده است.

وی حجم مبادلات تجاری منگستائو قزاقستان با مازندران را ۳۲ میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم قزاقستان گسترش گردشگری بین منگستاتو با مازندران است.

معاون استاندار منگستائو قزاقستان با ذکر این نکته که پارسال همایش گردشگری در قزاقستان برگزار شد که ۲۵ کشور از جمله استان مازندران به نمایندگی از ایران حضور داشته است، توضیح داد:پرواز مستقیم ساری و گرگان به استان منگستائو فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری است.

برنامه قزاقستان  رسیدن به تجارت سه میلیارد دلاری با ایران است

ژانبیر اولی تمایل به افزایش سورت های پروازی ایران با قزاقستان به ویژه ساری به منگستائو اشاره کرد و گفت:چشم انداز صادرات محصولات قزاقستان به ایران از طریق بنادر مازندران است و این برنامه ریزی جدی ریس جمهور قزاقستان برای توسعه روابط تجاری اقتصادی با ایران است.

وی با بیان این که ۹۶ درصد روابط اقتصادی قزاقستان با ایران واردات انواع محصولات کشاورزی و صنعتی از ایران است، گفت: علاوه بر توسعه اقتصادی، مازندران در ورزش کشتی سرآمد کشورهای دنیا است و قزاقستان نیازمند همکاری ورزشی با این استان جمهوری اسلامی ایران است.

این مسوول قزاقستان با بیان اینکه چشم انداز توسعه گردشگری خارجی قزاقستان به خصوص گردشگری سلامت با استان مازندران است، افزود : قزاقستان از فرصت گردشگری مازندران استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور صریح شخص رییس جمهور قزاقستان مبنی بر توسعه روابط تجاری و فرهنگی با ایران، زمینه افزایش مناسبات با مازندران به مراتب فراهم تر است.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران هیات تجاری منگستائو قزاقستان در سفر هفت روزه از بخش های مختلف استان مازندران بازدید می کنند.

بازدید از بنادر مازندران، واحد های تولیدی گل و گیاه، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، مناطق گردشگری از برنامه‌های این هیات تجاری قزاقستان به مازندران است. همچنین نشست مشترک با فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی با استان و بازدید از موزه های تاریخی و فرهنگی و دیدار با اعضای شورای شهر ساری از دیگر برنامه‌های هیات تجاری منگستائو قزاقستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha