توجه به ارتقای فرهنگ مقاومت در برنامه‌های دهه‌فجر دانشگاه تهران

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، ضمن تشریح برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت گرامیداشت دهه‌فجر، گفت: این برنامه‌ها با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی در جامعه دانشگاهی برگزار و در طول این دهه فرصتی مناسب برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارتقای فرهنگ مقاومت و ایثار در میان جوانان و دانشجویان فراهم می‌شود.

مهدی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در دهه فجر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ، هنر و ورزش و ایجاد انگیزه در دانشجویان به منظور پیشرفت در تحصیلات و فعالیت‌های دیگر است، اظهار داشت: به موضوعاتی مانند امیدآفرینی و مشارکت دانشجویان و ذینفعان دانشگاه در اجرای برنامه‌های دهه فجر توجه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: برنامه‌های اصلی دهه مبارک فجر از روز چهاردهم تا هجدهم بهمن ماه با مشارکت فعالانه دانشجویان و کارکنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین برنامه دانشگاه تهران به عنوان مقدمه برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر از روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه با برگزاری گردهمایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران آغاز شده است، ادامه داد: از روز شنبه ۱۴ بهمن به صورت پیوسته هر روز برنامه‌های ویژه برگزار می شود و واحدهای دانشگاه نیز برنامه‌های مشخص خود را برگزار خواهند کرد.

توجه به ارتقای فرهنگ مقاومت و ایثار بین دانشجویان در برنامه‌های دهه‌فجر

شهبازی افزود: یکی از برنامه‌های این دهه، مراسم پرچم و غبارروبی از مزار شهید گمنام کوی دانشگاه است که در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و آیین تجدید میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری با حضور در مرقد حضرت امام خمینی (ره) در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه در پردیس مرکزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار هیات رئیسه دانشگاه تهران با دانشجویان ساکن در خوابگاه و برگزاری نشستی در پارک علم و فناوری دانشگاه پیرامون معرفی دستاوردهای دانش بنیان انقلاب اسلامی در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه خواهد بود، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزاری نشست تخصصی «انقلاب، جهاد و مقاومت» در تالار انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی در روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه است.

توجه به ارتقای فرهنگ مقاومت و ایثار بین دانشجویان در برنامه‌های دهه‌فجر

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: همایش پیاده روی دانشگاهیان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در پردیس مرکزی و گردهمایی کارکنان و اساتید بسیجی دانشگاه در دانشکده مدیریت در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه مصادف با عید مبعث برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر می توان به برپایی نمایشگاه فن بازار (نمایش دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران در دوران پس از انقلاب اسلامی) و افتتاح اماکن جدید دانشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی در کوی دانشگاه و مسابقه کتابخوانی به صورت روزانه و برگزاری جشن مبعث در کوی دانشگاه همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و روز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه برنامه ویژه دانشگاه تهران با حضور مسئولان و کارکنان در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha