رشته‌های انجمن‌ ورزشی براساس آمایش سرزمین فعال می‌شوند

گرگان- ایرنا- سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: تلاش داریم تا براساس ظرفیت و توان هیات‌های استانی، منطبق با طرح آمایش سرزمین، برخی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون را در سطح ملی و حرفه‌ای و برخی دیگر را در سطح همگانی فعال کنیم.

نصرالله پریچهره عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: با درک وافر از شرایط استان و شرایط اقتصادی کشور، تاکید داریم فعال بودن همه کمیته‌های این فدراسیون لازم نیست.

وی ادامه داد: براساس ظرفیت‌ها ممکن است در یک استان پنج یا ۱۰ و حتی ۱۵ رشته فعالیت داشته باشد که این با هدف‌گذاری برنامه‌های ما منافات ندارد.

پریچهره افزود: ظرفیت‌سنجی این کار باید توسط مسوولان استانی انجام شود.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: با توجه به اضافه شدن رشته‌های جدید همچون بیس‌بال، راگبی، لاکراس و کریکت به المپیک ۲۰۲۸، کمیته ملی کشور نسبت به حمایت از این رشته‌ها اعلام آمادگی کرده است.

پریچهره اظهار کرد: پس از قبول مسوولیت از اوایل آذر ماه سال جاری، بیشتر به دنبال آسیب‌شناسی مجموعه بودیم که یکی از موارد، همین تعدد و تکثر رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون بود.

وی بیان کرد: اداره برخی هیات‌های استانی به صورت سرپرستی با گذشت بیش از یک سال از صدور احکام سرپرستان از آسیب‌های دیگر این فدراسیون بود که تاکنون در چهار استان اقدامات مربوط به انتخابات انجام شده است.

پریچهره اضافه کرد: برنامه‌های یک سرپرست باید کوتاه مدت همچون شناخت آسیب‌ها و اصلاح امور باشد و برنامه‌های بلندمدت باید بعد از انتخاب رییس فدراسیون انجام شود.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: سرپرستی که یرای اهداف بلندمدت هدف‌گذاری می‌کند، تصمیم و کارش اشتباه است.

پرچهره با بیان اینکه این فدراسیون در استان‌ها مظلوم است تصریح کرد: در حالی استنباط نادرستی از رشته‌های زیرمجموعه مبنی بر نیاز نداشتن به سالن‌های تخصصی می‌شود که برعکس، ورزشکاران ما نیاز به سالن‌های تخصصی دارند و حتی می‌توانند درآمدزا هم باشند.

وی در خصوص مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیز توضیح داد: فرآیند برگزاری انتخابات در حال انجام است و تا پایان سال تلاش داریم آن‌ را برگزار کنیم.

پریچهره در خصوص حضور خود به عنوان نامزد ریاست فدراسیون نیز بیان داشت: علاقه‌ای برای پذیرفتن این مسوولیت ندارم، اما از آنجا که عاشق و علاقه‌مند به ورزش هستم، هرجا مسوولان ارشد صلاح بدانند برای حل مشکلات حاضر به همکاری هستم و سپس به کار خود باز می‌گردم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha