۱۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی در میامی سمنان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی گفت: ۱۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار پنج هزار و ۲۴۶ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال در دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشوری پنجشنبه شب در نشست خبری با موضوع تبیین طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر شهرستان میامی اظهار کرد: ۱۰۹ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

فرماندار میامی ادامه داد: طرح‌های عمرانی در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور عشایری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، علوم پزشکی،جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی،آب، برق و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) است.

۱۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی در میامی سمنان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

بهره‌برداری از ۶ طرح اقتصادی در میامی

وی با بیان اینکه ۶ طرح اقتصادی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود ابراز کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌ها یک‌هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

آشوری با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته افزود: طرح‌های اقتصادی نیز در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صنعت،معدن و تجارت قابل افتتاح است.

فرماندار میامی از آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۴۸۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال نیز در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پنج طرح شرکت آب و فاضلاب، ۲ طرح دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و ۲ طرح دهیاری‌ها کلنگ‌زنی می‌شود.

افزایش ۳۹۳ درصدی طرح‌های عمرانی

وی با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی قابل افتتاح نسبت به سال گذشته بیش از ۳۹۳ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی هم از رشد ۳۲۶ درصدی برخوردار شده است.

شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش دارد که جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۷۶۹ طرح با اعتبار ۴۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته در کل استان سمنان افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha