افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: آتش بس در غزه با برکناری نتانیاهو محقق می‌شود

تهران- ایرنا- اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا، گفت: آتش بس در غزه یک موضوع سیاسی است که با برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل که در حال حاضر برای زندگی سیاسی خود می‌جنگد، محقق می‌شود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، ریتر در گفت وگو با الجزیره درخصوص وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس، افزود: در حال حاضر اسرائیل متوجه شده است که راهبردی که در غزه دنبال می‌کند در تضعیف نظامی حماس موفق نبوده و به همین دلیل تیپ‌های خود را از آنجا خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جنگ با رژیم صهیونیستی در نوار غزه از نظر نظامی و سیاسی پیروز شده است، تاکید کرد: باید گفت که تل آویو در تمام سطوح این درگیری سیاسی، نظامی و اقتصادی شکست می‌خورد و بازنده خواهد بود.

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا همچنین در مورد جایگاه حماس در میان مردم فلسطین، گفت: به اعتقاد من اگر امروز در غزه، کرانه باختری و خارج از آن انتخابات برگزار شود، حماس پیروز این انتخابات خواهد شد زیرا این تنها سازمان فلسطینی است که کار می‌کند و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

ریتر در ادامه به حمایت‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: نهادهای حاکمیتی آمریکا به دست گروه‌های ذینفع صهیونیستی به رهبری آیپک خریداری می‌شوند که در حرفه خرید سیاستمداران مهارت دارند.

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا همچنین در رابطه با عملیات واشنگتن در دریای سرخ علیه ارتش یمن نیز گفت: به اعتقاد من آمریکا در حاضر در سوریه، عراق و اردن یک بازی واکنشی سطح پائین انجام می‌دهد.

ریتر در پایان تاکید کرد: از نظر من دوران بازدارندگی خودکار آمریکا دیگر به پایان رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha