۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85373552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«مرغ سحر» از خراسان رضوی در جشنواره تئاتر فجر درخشید

مشهد-ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایش «مرغ سحر» پیرامون زندگی ملک شعرای بهار از این استان، در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه بخش هویت ملی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، آیین پایانی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد که خراسان رضوی سه عنوان برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد.

جلیل سروری افزود: نمایش مرغ سحر درباره زندگی ادبی و سیاسی ملک‌الشعرا بهار به نویسندگی «آرش خیرآبادی و کارگردانی رضا حسینی» است.

وی بیان کرد: در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و عنوان برگزیده به رضا حسینی برای کارگردانی نمایش صحنه‌ای مرغ سحر از خراسان رضوی (مشهد) تعلق گرفت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش خیابانی این جشنواره، لوح تقدیر به هادی کسایی برای موسیقی نمایش «هفت سنگ» از مشهد اعطا شد.

سروری گفت: همچنین در بخش مسابقه نمایش صحنه‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به سمیه ارقبایی برای طراحی گریم نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد اعطا شد.

«مرغ سحر» از خراسان رضوی در جشنواره تئاتر فجر درخشید

وی ادامه داد:  همچنین نمایش «لبخند با طعم ماسک» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی فر از نیشابور بعنوان نماینده استان خراسان رضوی در بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با کسب عناوین مختلف خوش درخشید.

سروری بیان کرد: نمایش لبخند با طعم ماسک تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده و همچنین طراحی صحنه برای محسن مسعودی فر، تقدیر و جایزه نقدی در بخش طراحی لباس برای منیژه وحدتی، تقدیر و جایزه نقدی برای بازیگران مرد «مصطفی عادلی فر، ابوالفضل مجدی و محمدجواد طلایی» و تقدیر و جایزه نقدی برای بازیگر زن «اعظم گرمابی» را از آن خود کرد.

در این مراسم از استان‌های میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای قدردانی شد، در این خصوص از محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تقدیر ویژه به عمل آمد.

نمایش های «هفت سنگ» به کارگردانی سعید نظریان و مهناز پاکدل /نمایش «مرغ سحر» به نویسندگی آرش خیرآبادی و کارگردانی رضا حسینی/ نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی محمد جهانپا/ نمایش خیابانی«لبخند با طعم ماسک» از نیشابور به کارگردانی محسن مسعودی فر / نمایش «ثمر گل» به نویسندگی فرشید تمری و کارگردانی عبدالحکیم مشورتی/ نمایش «ترمز اضطراری» به کارگردانی بهاره فاضلی راد و نویسندگی شادی غفوریان / نمایش «سرجوخه» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر به عنوان نماینده خراسان رضوی حضور یافتند.

به گزارش ایرنا، چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامد سقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.

آیین پایانی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، مهدی حامد سقایان (دبیر جشنواره تئاتر فجر)، علی‌محمد قادری (رییس سازمان بهزیستی)، محمد الهیاری (مدیرعامل بنیاد رودکی) و غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی مدیرکل هنرهای نمایشی) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha