میناب؛ محراب دل‌گویه‌های هرمزگانی‌ها با رییس‌جمهور

بندرعباس - ایرنا - بی‌صبرانه انتظار می‌کشند و بی‌تابانه چشم به راه گشایش‌های تازه‌ هستند؛ قرار است با آمدن رییس دولت سیزدهم دیارشان رنگ و بوی رونق و تحول بگیرد؛ کاروان دولت سیزدهم امروز (جمعه ۱۳بهمن‌) به ایستگاه میناب در فاصله ۱۰۴کیلومتری بندرعباس رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دل‌هایشان به گستره آسمان، اما دردهایشان سال‌هاست تمامی ندارد؛ یکی از بیماری و بیکاری گلایه می‌کند، دیگری از نداشتن مسکن و خانه‌به‌دوشی می‌گوید، یکی از نداشتن شرایط ازدواج گله‌مند است و شهروند دیگر از نبود زیرساخت‌های کهنه شهری در محل زندگی‌اش به تنگ آمده؛ اما امروز حضور رییس دولت سیزدهم در میناب قوت قلب زیادی به شهروندان این خطه داده است.

مرد و زن، پیر و جوان مشتاقانه و حتی برخی با پای پیاده به وعده‌گاه دیدار آمده‌اند تا شاید از این راه بتوانند دغدغه‌هایشان را با سید محرومان در میان بگذارند؛ میعادگاه آنان صحن مسجد جامع امام خمینی (ره) میناب است؛ مسجدی که آغوشش را برای این دیدار گشوده و هر لحظه منتظر رسیدن کاروان دولت است.

میناب، محراب دلگویه‌های هرمزگانی‌ها با رییس‌جمهور

همه اهالی منطقه بی‌واسطه و در فضایی صمیمی درخواست‌هایشان از رئیس جمهور را از محافظان و مسئولان طلب می‌کنند، بعضی مطالبات و درخواست‌هایشان خود را در قالب نامه به تیم‌های جمع‌آوری نامه‌ که با خودروهای مشخص در مقابل مسجد حضور دارند می‌دهند و برخی هم در تلاش هستند تا شرایطی فراهم کنند به‌صورت خصوصی و رو در رو حرف‌هایشان را با آقای رئیسی در میان بگذارند.

باران هم نتوانسته مانع دیدار چهره به چهره شود

مسئولان و مردم پیش از ورود به صحن، وارد آرامگاه واقع در حیاط مسجد می‌شوند تا به شهدای به خاک سپرده شده‌ در این مکان ادای احترام کنند.

میناب، محراب دلگویه‌های هرمزگانی‌ها با رییس‌جمهور

یکی از نقاط عطف برگزاری این مراسم حضور کودکان در جای جای مسجد است، کودکانی که همراه با خانواده‌هایشان در این مراسم با شکوه حضور یافته‌اند.

صحن مسجد به تدریج از جمعیت بسیار استقبال‌کنندگان رییس‌جمهور پُر می‌شود، این در حالی است که هنوز برخی به دلیل محدود بودن فضای مسجد موفق به ورود به صحن نشده‌اند و ناچار باید در محوطه بیرونی مسجد مراسم را از طریق تلویزیونی که در این مکان جای‌گذاری شده بود دنبال کنند.

پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در دست زنان و مردان در صحن مسجد برافراشته شده‌، مراسم با تلاوتی از آیات قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با مداحی و اجرای سرود و تواشیح توسط دانش‌آموزان مینابی ادامه یافت.

پس از اجرای این برنامه‌ها، مردم با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «صل علی محمد سید ما خوش آمد» ارادت خود را به رهبر و رییس جمهور نشان می‌دهند.

با آمدن رییس جمهور و از همان بدو ورود وی، شور و شوق بسیاری در این مکان ایجاد می‌شود به گونه‌ای که خوشحالی در چهره تک تک مردم موج می‌زند؛ آنها در حالی که لباس‌های محلی بر تن و بنر و پلاکاردهایی در خیرمقدم و تشکر از رییس جمهور و اعضای دولت سیزدهم در دست دارند با شعارهای انقلابی و حماسی از دکتر رییسی استقبال می‌کنند.

پس از آمدن رییس جمهور، امام جمعه به ایراد سخنرانی و ارائه مطالبات مردم این منطقه پرداخت، حل معضل‌های بخش کشاورزی، باغ‌داری، جاده و راه، صنعت و اقتصاد دریا محور از مهمترین مطالباتی بود که توسط وی مطرح شد.

حالا همه نشسته‌اند برای شنیدن سخنانی که روزها برایش انتظار کشیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha