۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85373642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت مردم ضامن تشکیل مجلسی مقتدر است

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور از مسیر انتخابات می‌گذرد، گفت: دشمن اکنون از ترس حضور مردم در انتخابات دستپاچه شده و به هر دستاویزی برای ناامیدی مردم چنگ می زند زیرا می داندکه حضور و مشارکت مردم ضامن تشکیلمجلسی قوی و اقتدار کشور است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه رشت در جمع نمازگران در مصلی امام خمینی (ره) شهر افزود :هر رای تیر خلاصی بر دل و چشم دشمن خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم گیلان همیشه در انتخابات مشارکت فعالی داشته‌اند امسال نیز حماسه آنها در انتخابات ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: این انقلاب برگرفته از اراده مردم و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب است که با تاسی از نهضت اباعبدالله (ع)، دین مبین اسلام و ارزش‌های مترقی دینی شکل گرفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: ملت ما و مردم ولایتمدار گیلان در همه عرصه ها از دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با فتنه‌ها و اغتشاشات هخمواره سربلند بیرون آمده اند و با بصیرت در مسیر انقلاب و اسلام حرکت کرده اند. ما مفتخریم خدمتگزار مردمی هستیم در مقابل دشمنان ایستاده و همواره آنان را در اهداف شومشان ناکام گذاشته اند.

وی تاکید کرد: نظام ما در عمل نشان داد ظرفیت لازم را برای حل مشکلات ملت به دست خود مردم دارد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و تشریح پروژه های آماده بهره برداری در دهه مبارک فجر در بخش های مختلف اضافه کرد: هزار و ۵۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش نزدیک به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای افتتاح در ایام الله دهه‌ فجر آماده شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: از مجموع این پروژه ها یک هزار و ۲۵۵ پروژه عمرانی دستگاه های اجرایی و ۱۹۸ پروژه عمرانی شهرداری ها است ضمن اینکه افتتاح پروژه های تولیدی، صنعتی، راهسازی و واحدهای مسکن مهر، محرومان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) طی این ایام هم در دستور کار است.

وی اضافه کرد: ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی نیز با ۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

وی در ادامه پروژه های راه آهن رشت - کاسپین و هشت کیلومتر آزاد راه رشت - قزوین را ۲ ابر پروژه و شاهرگ حیاتی اقتصاد استان خواند و خاطرنشان کرد: این ۲ پروژه مهم تا پایان امسال با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی در تشریح پروژه های عمده آماده بهره برداری در دهه فجر تصریح کرد: در بخش مسکن و اشتغال برنامه ریزی‌هایی در دولت در حال انجام است وحدود ۳۰ هزار واحد در نهضت ملی در گیلان پیش بینی شده که زمینهای این واحدهای مسکونی آماده ساخت و ساز است. هزار و ۲۰۰ واحد نیز هم اکنون آماده بهره برداری است.

استاندار گیلان افزود: ۲۹ هزار و ۱۱ میلیارد ریال پروژه در بخش راه و شهرسازی و در بخش وزارت نیرو نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه آماده بهره برداری است.

عباسی یادآور شد: ۱۶ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال در بخش نوسازی مدارس به بهره برداری می‌رسد. در بخش کشاورزی نیز ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با ۹۴ پروژه و در حوزه صنعت و معدن نیز۳۹ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال پروژه افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش میراث فرهنگی ۲ هزار میلیارد ریال  پروژه و در کمیته امداد ۷۲۰ میلیارد ریال پروژه بهره برداری می شود.

عباسی تاکید کرد: پروژه های دیگری نیز در بخش های مختلف تکمیل شده و بهره برداری خواهد شد.

وی از سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش کشتی سازی در استان هم بر داد و افزود: در راستای ابلاغ سند اقتصاد دریا محور از سوی مقام معظم رهبری این پروژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد:بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در گیلان درحال شکل گیری است که موجب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha