امام جمعه کرمان: تولید نیازمند پشتیبانی و نظارت بیشتر است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های نیروی انسانی و ذخایر معادن و سایر بخش‌های کشور تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های کشور را فعال کرد؛ جا دارد از رییس جمهور تشکر کنیم اما هنوز ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید فعال شود و دولت باید در نظارت، حمایت و پشتیبانی از تولید سنگ‌تمام بگذارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی این شهر به دیدار اخیر تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید زمینه را برای حضور فعالان بخش خصوصی بیشتر فراهم کرد.

وی همچنین اظهار داشت: توده‌ مردم در همه صحنه‌های انقلاب اعم از راهپیمایی‌های دفاع از انقلاب، انتخابات و پای صندوق‌های رای حضور فعال دارند اما در معیشت و اقتصاد دچار مشکل هستند و راه‌حل آن اقتصادی است که باید بستر را به صورت جدی برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

امام جمعه کرمان به پیشرفت های اعجاب انگیز فضایی جمهوری اسلامی ایران از جمله پرتاب ماهواره‌های پیشرفته به فضا اشاره و تصریح کرد: جوانان متخصص کشور هر روز گستره فتح خود را در فضا افزایش می دهند و دشمنان به‌شدت از این موضوع عصبانی هستند.

امام جمعه کرمان به آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ضمن مقایسه شرایط قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قبل از پیروزی انقلاب ذخایر این کشور توسط بیگانگان چپاول و ملت ایران تحقیر می‌شدند.

وی تصریح کرد: باید جریانِ بسیجِ توانمندی‌های کشور در منافع بیگانگان به عنوان ژاندارم منطقه قبل از انقلاب و عقب‌ماندگی‌ها را مرور کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: باید ورود امام به میهن را مرور کرد که بعد از ورود به کشور در میدان عملیات فرماندهی را در دست گرفت، توانست آنچنان انقلاب را مدیریت کند که حکومت طاغوت برای همیشه نابود شد و انقلاب را با کمک ملت فداکار و شجاع به پیروزی رسید.

وی حضور در راهپیمایی‌ها از جمله راهپیمایی ۲۲بهمن را یکی از امتحانات مهم دانست و تاکید کرد: باید در این همایش و در انتخابات، پای صندوق های رای حضور پررنگ داشته باشیم تا سرنوشت کشور را رقم بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید در انتخاب نامزدهای انتخاباتی نیز توجه کنیم به افرادی رأی دهیم که انقلاب را برای خود نمی‌خواهند بلکه خود را برای انقلاب می‌خواهند؛ آنان که با کوچک‌ترین بی‌مهری قهر می‌کنند انقلاب را برای خود می خواهند نه خود را برای انقلاب که باید مراقب بود.

وی ادامه داد: باید افرادی را انتخاب کنید که برای خدمت به مردم وارد صحنه شدند؛ هوا و هوس را کنار گذاشتند و در شرایط سخت کشور و انقلاب می‌خواهند به مردم خدمت کنند،باید خادمان مردم و افرادی که درجه خدمت آنها بیشتر است را انتخاب کنید.

امام جمعه کرمان بیان کرد: بستری فراهم است که شورای نگهبان با دقت و وسواس افرادی را که حداقل نمره قبولی را داشتند، انتخاب و تایید می‌کند تا در عرصه انتخابات رقابت کنند اما انتخاب نامزد اصلح با مردم است و مردم باید با دقت، وسواس، مشورت، مطالعه، شناخت و تجربه خود بهترین‌ها را گزینش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه های اول و در ادامه سلسله مباحث عوامل کمک‌دهنده در آزمایش‌های الهی نیز صبر و حوصله، توجه به گذرا بودن مشکلات دنیا و استمداد از درگاه الهی را از جمله این عوامل برشمرد و بر توجه به سرگذشت پیشینیان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha