مسکو تصمیم اکوادور درباره تحویل تجهیزات نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) تصمیم اکوادور برای تحویل تجهیزات نظامی ساخت روسیه به ایالات متحده برای استفاده در اوکراین را به عنوان نقض قرارداد، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفت که این تصمیم اکوادور تحت فشار نیروهای خارجی گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرف اکوادوری چنین تصمیم بی ملاحظه‌ای را تحت فشار جدی طرف‌های ذینفع خارجی گرفته است.

این مقام روس افزود: شرکای ما به خوبی از مفاد قرارداد آگاه هستند که شامل تعهد به استفاده از تجهیزات عرضه شده برای اهداف ذکر شده و عدم انتقال آن به شخص ثالث بدون کسب موافقت مربوطه از طرف روسی است.

زاخارووا ضمن اشاره به تغییر سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین بر اساس منفعت سیاسی واشنگتن، اظهار داشت که این رویکرد «ریاکاری ظالمانه» است.

دولت اکوادور ماه گذشته (میلادی) اعلام کرد که قصد دارد تسلیحات ساخت روسیه و اوکراین را به ایالات متحده ارسال کند و در ازای آنها تجهیزات پیشرفته آمریکایی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون دلار دریافت کند.

از سوی دیگر، ایالات متحده اعلام کرد که تسلیحاتی که از اکوادور دریافت می‌کند را به اوکراین ارسال می‌کند تا به تقویت نیروهایش در میدان نبرد علیه روسیه کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha