امام جمعه جیرفت: موفقیت ارسال ماهواره توسط متخصصان ایرانی نشانه تضعیف غرب است

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: موفقیت‌هایی همچون ارسال ماهواره ایران به فضا پیام راهبردی تضعیف غرب بود چون نشان می‌داد کشوری مثل ایران اسلامی می‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد، به غرب وابسته نباشد و از آنها نترسد اما در همه زمینه‌ها هم به پیشرفت‌های خیره کننده برسد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: کشورهای غربی همچون انگلیس، فرانسه و آمریکا از پیشرفت‌های هوافضای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از همیشه عصبانی هستند و ناراحتند که ایران توانسته فضا را تسخیر کند و در زمره ۱۰ کشوری قرار گیرد که به این فناوری دست یافت.

وی ادامه داد: برای آنها باورکردنی نبود که امت و جوانانی در سایه تحریم و فشارهای سخت اقتصادی و سیاسی بتوانند به چنین پیشرفت‌هایی دست یابند.
حجت الاسلام تارم افزود: در ۳۰ دی امسال جوانان نظام اسلامی توانستند ماهواره تحقیقاتی ثریا را با موشک قائم۱۰۰ برای اولین بار در مدار زمین قرار دهند.
وی با بیان اینکه بعد از این موفقیت دشمنان حملاتی را علیه نظام اسلامی آغاز کردند اضافه کرد: دشمنان از پیشرفت های این کشور هراس دارند و راز دشمنی آنها با ما به دلیل همین پیشرفت ها است زیرا نمی خواهند کسی غیر از خودشان بویژه کشوری مستقل و بدون تکیه به آنها به چنین پیشرفت‌هایی برسد.
امام جمعه جیرفت افزود: دشمنان تصور نمی کردند در فاصله یک هفته بعد از آن سه ماهواره همزمان با استفاده از ماهواره‌بر سیمرغ در مدار زمین قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه آنچه این روزها سیطره آمریکا و غرب را تضعیف کرده انتشار جهانی این پیام های راهبردی است گفت: واکنش غرب شبیه واکنش به پرونده هسته‌ای و جوسازی ایران‌هراسی با ایجاد دوگانه‌های دروغین بوده است.
حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: یکی از دوگانه‌هایی که تبلیغ می‌کنند این است که هزینه‌های سنگین شده و نتیجه اندک گرفته ایم اما اگر اینگونه بود غرب خوشحال می‌شد چون دلشان که برای ذخایر و بودجه این کشور نسوخته است.

وی ادامه داد: پرتاب موفقیت آمیز چهار ماهواره و تقارن آن با دهه فجر در شرایطی که حزب الله مقتدر با موشک های خود رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد و انصارالله به کشتی های رژیم صهیونیستی و حامیانش حمله می‌کند نشان می‌دهد قدرت هرگونه ابتکار از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سلب شده است.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: این شرایط حکایت از این دارد آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب همواره دربرابر مقاومت شکست خورده خواهند بود و چیزی جز ننگ، ذلت و محرومیت جهانی نصیب آنها نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha