فجر شهید سپاسی شیراز مقابل نفت مسجد سلیمان به برتری دست یافت + فیلم
بازی فجر و نفت

شیراز-ایرنا- تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در هفته هجدهم رقابت های فوتبال دسته یک کشور (جام آزادگان) مقابل تیم نفت مسجد سلیمان  به برتری دست یافت و سه امتیاز با ارزش در خانه به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این بازی که عصر جمعه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، تیم فجر بایک گل نفت مسجد سلیمان را شکست داد.

رقابت های لیگ دسته یک پس از یک وقفه حدود سه هفته ای به دلیل حضور تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا دوباره از سر گرفته شد و دیدار این دو تیم که در رده سوم و چهارم جدول جای داشتند حساسیت زیادی به دنبال داشت.

دیدار تیم های فجر و نفت در نیمه نخست بازی خوبی از آب در نیامد و توپ بیشتر در میانه میدان در حرکت بود هر چند فجر یها بهتر بودند اما هر ۲ تیم در این نیمه یک فرصت برای زدن گل داشتند که از دست رفت.

بهترین فرصت فجریها در نیمه نخست در وقت های تلف شده به دست آمد اما مهدی شریفی مهاجم تازه وارد تیم میزبان دروازه خالی تیم نفت که بر روی اشتباه مالکی دروازه بان این تیم به وجود آمده بود، نتوانست استفاده کند و توپ را با اختلاف اندک به بیرون فرستاد.

نیمه دوم بازی زیبا تر شد

اما در نیمه دوم بازی به مراتب زیباتر از نیمه نخست زیباتر برگزار شدو فجریها تیم برتر میدان بودندو به گل هم رسیدند.

دقیقه ۵۹ بازی مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر با سه تعویض از تمام نیروهای تهاجمی خود استفاده کرد و عباس بوعذار، علی سیفی ومحمد رضا فلاحیان را به بازی فراخواند تا تعویض ها کارساز شود.

دقیقه ۶۱ در پشت محوطه جریمه تیم نفت و در یک فرصت مناسب فجریها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما عدم هماهنگی آنها موجب شد این فرصت از دست برود.

دقیقه ۶۲ این بار نوبت به نفت رسید تا خودی نشان دهد در حالی که علی جراح مهاجم این تیم در یک فرصت عالی قرار داشت اما محمد آژیر مدافع فجر اجازه نداد میهمان به گل برسد و توپ را به کرنر فرستاد.

تیر افقی دروازه نفت لرزید

دقیقه ۶۵ فجریها چهارمین تعویض خود را انجام دادند و علی فتحی به بازی آمد و یک دقیقه بعد حامد بحیرایی بازیکن تیم فجر در محوطه شش قدم یک فرصت عالی را با زدن توپ به تیر افقی دروازه از دست داد در حالی که اگر عجله نمی کردمی توانست به جای زدن توپ به تیر، تور دروازه را به لرزه در آورد اما اینگونه نشد.

دقیقه ۸۰، سجاد تمیمی مدافع نفت ناجی تیمش شد و پیش از اینکه مهدی شریفی مهاجم فجر به توپ برسد، اجازه این کار به او نداد.

گل زیبای فجر

دقیقه ۸۳ عاقبت فجریها مزد برتری خود را در این نیمه گرفتند، ارسال بسیار خوب داوود رجبی از سمت چپ درون محوطه ۱۸ قدم به احسان پور افراز رسید و این بازیکن هم با یک ضربه زیبا تاق دروازه تیم نفت را به لرزه در آورد تا هواداران تیم فجر به وجد بیایند.

در ۶ دقیقه وقت های تلف شده این دیدار هم هر ۲ تیم جذاب بازی کردند و فرصت هایی هم به ویژه برای نفت به وجود آمد اما نتیجه ای در برنداشت تا این بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود فجر پایان یابد.

حدود سه هزار تماشاگر از این بازی دیدن کردند.

شهر راز شیراز و استقلال آبی پوش ملاثانی خوزستان مساوی شدند

همچنین در هفته هجدهم تیم شهر راز شیراز دیگر نماینده فارس در اهواز میهمان تیم استقلال آبی پوش ملاثانی بود که این بازی با نتیجه یک بر یک پایان یافت.

ابتدا محمد قنبری مدافع پیش تاخته تیم فجر در دقیقه ۳۰ تیمش را یک بر صفر پیش انداخت اما احسان الوان زاده بازیکن تیم استقلال در دقیقه ۹۰ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

به گزارش ایرنا هم اینک تیم خیبر خرم آباد از ۱۸ بازی با ۴۰ امتیاز صدرنشین است، چادر ملو اردکان یزد با یک بازی کمتر و ۳۸ امتیاز در جای دوم قرار گرفت، تیم فجر هم با ۳۶ امتیاز سوم شد و نفت مسجد سلیمان هم با ۳۵ امتیاز در مکان چهارم ایستاد تا رقابت در بالای جدول فشرده تر شود.

همچنین تیم شهر ر از شیراز هم با ۲۵ امتیاز عنوان هفتم جدول را به خود اختصاص داد.

در رقابت های لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیست و چهارم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

دریا بابل، داماش گیلان و شاهین بندر عامری بوشهر هم سه تیم انتهای جدولی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha