۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85373989
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین با برگزاری رقابت جدول سریع آغاز شد

رشت - ایرنا - بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین با برگزاری جدول رقابتهای سریع از عصر جمعه در رشت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در جدول رقابتهای سریع ۲۵۸ شطرنجباز ار کشورهای مختلف در رده سنی آزاد حضور دارند که در ۱۱ دور به روش سوئیسی با هم به رقابت می پردازند.

شطرنجبازان حاضر در این جدول از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان و فیلیپین حضور هستنند که در پایان نیز به ۲۶ شطرنجباز برتر این جدول جوایزی اهداء می شود.

در بازی های انجام شده از جدول سریع بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین، شطرنجبازان ایران به همراه رقابت کنندگانی از جمهوری آذربایجان و ارمنستان برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان در خصوص برگزاری این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات شطرنج سریع امشب با معرفی نفرات برتر خاتمه می یابد اما جداول اصلی بیستمین دوره مسابقات بین المللی کاسپین از عصر شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور بیش از ۷۰۰ شطرنجباز در رشت آغاز می شود.

حسین میربلوک افزود: در جدول نخست A مربوط به اساتید و شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی ۲۰۰۰ و بالاتر است و اساتید بین‌المللی و شطرنجبازان معروف در این جدول حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: همچنین در جدول گروه دوم B شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی زیر ۲۰۰۰حضور می یابند و در جدول گروه C نیز نوجوان زیر ۱۴ سال با هم رقابت می‌کنند، همچنین جدول دیگر مربوط به مسابقات برق آسا می باشد.

رئیس هیات شطرنج گیلان بیان کرد: همچنین جدول پایانی این دوره برای دریافت امتیاز استاد بزرگی برگزار می‌شود که شطرنجبازان برای افزایش رتبه خود و دریافت امتیاز استاد بزرگی می‌توانند در این بخش حضور یابند.

میربلوک خاطرنشان کرد: بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین تا روز ۳۰ بهمن ماه در رشت ادامه خواهد یافت که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha