راه ارتباطی روستاهای نوبران ساوه بازگشایی شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای غرق آباد ساوه با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های روستایی در محورهای کوهستانی گفت: مسیر راه‌های روستایی بخش نوبران این شهرستان که بر اثر بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

علی اصغر سلیمی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف در برخی نقاط این شهرستان از شب گذشته آغاز و تا عصر امروز ادامه داشت که این بارش ها باعث انسداد راه ارتباطی ۸۷ روستا در بخش نوبران شده بود.

وی اضافه کرد: از شب گذشته راهداران این اداره در مسیرهای اصلی و فرعی مستقر شده اند که طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و روستایی برف‌روبی انجام داده اند.

سلیمی با بیان اینکه برای بازگشایی ۷۸ روستا بیش از ۲۰۰ کیلومتر برف روبی انجام شده است یادآور شد: در این عملیات ها ۱۰ دستگاه خودرو در برف گرفتار شده بودند که به آنها امداد رسانی شد.

وی گفت: هم اکنون بارش برف و کولاک قطع و تردد در تمام مسیرهای روستایی، محور قدیم ساوه - همدان، نوبران - بیات جریان دارد.

در طرح زمستانه راهدارای در آزادراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان ساوه از توان حدود ۸۰ راهدار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می شود.

راهداران در این طرح یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی را زیر پوشش خود دارند.

۹۴۵ کیلومتر از این میزان راه دسترسی توسط ۵۰ راهدار با استفاده از ۴۵ دستگاه ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای در بزرگراه ها، جاده های اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴۰ کیلومتر مسیر آزاد راهی نیز توسط ۳۰ نیرو و ۲۵ دستگاه ماشین آلات در اختیار شرکت های بهره برداری از آزاد راه ساوه همدان و ساوه سلفچگان پوشش داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha