هشت مکان برای اسکان اضطراری مسافران در خراسان شمالی آماده شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هشت مکان برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده کولاک و برف استان آماده شد.

ابوالفضل محبان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اعلام مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان هشت مکان اسکان اضطراری مخصوص مسافرین که امکان تردد ندارند در بجنورد و اسفراین تعیین شد.

وی افزود: در بجنورد مسجد شهرک شاهد، مهدیه گریوانی‌ها مسجد قائمو مسجد امام حسن عسکری(ع) آماده پذیرش مسافران است.

محبان گفت: همچنین در اسفراین، مسجد روستای عباس آباد، مسجد روستای ایرج، مسجد روستای اسدلی و راهدارخانه اسدلی برای اسکان اضطراری مسافران آماده است.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران این جمعیت امروز به بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک جاده های استان امداد رسانی کردند.

محبان اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امروز ، ۲۸۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کردند.

وی با اشاره به اعزام ۱۵ گروه عملیاتی با جاده ها گفت: ۸۰ نجاتگر در شهرستانهای برفگیر استان یعنی در بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان توانستند در قالب ۱۶ تیم عملیاتی و ۳۰ خودروی عملیاتی نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

بارش برف از عصر امروز (جمعه) در خراسان شمالی آغاز شده و بسیاری از مناطق را سفیدپوش کرده است و هواشناسی خراسان شمالی برای امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی کرده است.

همچنین رییس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد که گردنه های «امین الله» در مسیر بجنورد – آشخانه و «اسدلی» در مسیر بجنورد- اسفراین به علت بارش برف، کولاک شدید و نبود دید کافی تا اطلاع بعدی بسته شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha