هلال احمر خراسان شمالی یکهزار و ۴۰۰ نفر گرفتار در برف امداد رسانی کرد 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت امروز به یکهزار و ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک جاده‌های استان امداد رسانی کردند.

ابوالفضل محبان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان امروز ، ۲۸۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کردند.

وی با اشاره به اعزام ۱۶ گروه عملیاتی با جاده ها گفت: ۸۰ نجاتگر در شهرستان‌های برف‌گیر استان یعنی در بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان توانستند در قالب ۱۶ تیم عملیاتی و ۳۰ خودروی عملیاتی نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

بارش برف از عصر امروز (جمعه) در خراسان شمالی آغاز شده و بسیاری از مناطق را سفیدپوش کرده است و هواشناسی خراسان شمالی برای امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی کرده است.

همچنین رییس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد که گردنه های «امین الله» در مسیر بجنورد – آشخانه و «اسدلی» در مسیر بجنورد- اسفراین به علت بارش برف، کولاک شدید و نبود دید کافی تا اطلاع بعدی بسته شد.

انتقاد راهداری خراسان شمالی از تردد خودروهای بدون زنجیر

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: متاسفانه قریب به اتفاق رانندگان در جاده های برفی استان با وجود هشدارها زنجبر چرخ ندارند.

حامد معروف اظهار کرد: مشاهدات نشان می دهد ۹۰ درصد از رانندگانی که امشب در شرایط برف و کولاک در محورهای استان تردد دارند بدون زنجیر چرخ سفر می کنند.

وی افزود: این امر کار امدادرسانی راهداران در جاده ها را با مشکل روبه رو کرده و تردد در جاده ها را بسیار کند کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این درحالی است که در طرح زمستانه داشتن زنجیر چرخ برای تمام رانندگان الزامی است.

وی افزود: شمار زیادی از رانندگان، اصول بستن زنجیرچرخ را به دلیل تنوع آن در خودروهای مختلف و تمرین نکردن اصول رانندگی در محورهای برون شهری فرا نگرفته اند.

معروف با انتقاد از عدم درک شرایط بحرانی توسط برخی رانندگان در زمان برف، یادآور شد: رانندگان برای تردد در چنین شرایطی حتما بستن زنجیرچرخ را در اولویت قرار دهند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha