اسکان اضطراری ۱۶۰ هزار نفر راه‌مانده در سمنان فراهم است

سمنان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ۱۸۳ مکان با ظرفیت حدود ۱۶۰ هزار نفر در نقاط مختلف این استان برای اسکان اضطراری در راه ماندگان به دلیل شرایط نامساعد جوی فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی کاربران در فضای مجازی محتواهایی با عنوان ترافیک چند کیلومتری در محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان به دلیل شرایط نامساعد جوی منتشر می‌کنند که کمال طاهریان شامگاه جمعه در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین بررسی‌ها حدود ۶ هزار در راه مانده در اماکن اضطراری شهرستان میامی اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: فضا به اندازه کافی با تجهیزات لازم در هشت شهرستان استان سمنان برای استقرار مسافران در راه مانده وجود دارد و نگرانی در این زمینه نیست.

این مسوول اضافه کرد: اکنون محور دامغان به شاهرود درگیر مه‌آلودگی شدید، محور میامی به کاهک برف و بوران و گردنه آهوان درگیر بوران شدید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به وضعیت راه‌ها و شرایط نامساعد جوی، از شهروندان خواست تا از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در راه ماندگان نیز با استقرار در اماکن اسکان استراحت کنند و ادامه سفر را به منظور حفظ سلامت خود و سرنشینان به تعویق بیاندازند.

اسکان اضطراری ۱۶۰ هزار نفر راه‌مانده در سمنان فراهم است

امدادرسانی هلال احمر استان سمنان به ۲۳۴ سرنشین در راه مانده

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: از ساعت پنج صبح جمعه در پی گزارش برف و کولاک در جاده های دامغان به سمنان، مهدیشهر، فولاد محله و شاهرود نجاتگران پایگاه های امداد و نجات آهوان، فولادمحله و نیزوا بلافاصله به محل اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

حسین درخشان ادامه داد: نجاتگران در محورهای مواصلاتی استان درگیر برف و بوران، ۷۳ دستگاه خودرو را رهاسازی کردند.

وی اضافه کرد: با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۲۳۴ نفر از سرنشینان در راه مانده به دلیل برف و کولاک امدادرسانی کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اضافه کرد: ۳۰ تخته پتو، ۲۰۰ قرص نان و ۶۹ بسته ۲۴ ساعته، ۹عدد کنسرو تن ماهی و۱۲ عدد کنسرو لوبیا بین در راه‌ماندگان توزیع و ۲۱۵ نفر اسکان اضطراری یافتند.

ساعاتی پیش رییس پلیس راه استان سمنان گفت: چهار گردنه ارتباطی استان شامل خوش ییلاق در شاهرود، آهوان در محور دامغان- سمنان، بشم در مسیر سمنان- فیروزکوه و گردنه محور فولادمحله در مهدیشهر به دلیل برف و کولاک مسدود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارشناسان هواشناسی پیشتر نسبت به بارندگی سامانه فعال جوی کنونی به صورت بارش برف از امروز در سمنان هشدار داده بود. طبق پیش‌بینی‌ها بارش در شهر سمنان امروز و فردا ادامه دارد از روز یکشنبه فقط کاهش دما برای این شهر رخ خواهد داد.

هم‌اکنون کمینه دمای هوای شهر سمنان صفر درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود تا فردا کاهش دما به ۲ درجه‌سانتیگراد زیر صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفته است: کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگرادی، بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی هواشناسی برای امروز و فردا است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار در استان سمنان حاکم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha