راه‌های اصلی خراسان‌شمالی بازگشایی شد/ تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: راه‌های برف‌گرفته در محورهای شریانی استان دیشب با تلاش راهداران بازگشایی و اکنون تمامی این جاده‌ها باز و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کولاک و بارش برف دیشب در محورهای استان، سطح جاده ها را لغزنده کرده است از این رو تردد در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین با زنجیر چرخ انجام می شود.

وی افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمامی رانندگان در طرح زمستانه الزامی است از این رو رانندگان حتما تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: مردم از سفرهای غیرضرور در جاده ها خودداری کنند و در صورت سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.

بارش برف از عصر دیروز (جمعه) در خراسان شمالی آغاز شده و بسیاری از مناطق را سفیدپوش کرده است و هواشناسی خراسان شمالی برای امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی کرده است.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اعلام کرده است که امدادگران این جمعیت شب گذشته یکهزار و ۱۳۴ نفر گرفتار در برف را به صورت اضطراری در مساجد و حسینیه‌ها اسکان اضطراری دادند.

۱۷۱ نفر از نجاتگران هلال احمر استان در قالب ۳۲ تیم عملیاتی در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان برف و کولاک از ظهر دیروز تاکنون ۶۱۸ دستگاه خودرو را در سطح استان امدادرسانی و رهاسازی کردند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha