۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85374397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزدهای انتخابات از تخریب رقبا پرهیز کنند

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان از کاندیداهای انتخابات خواست از تخریب و تضعیف رقبای خود پرهیز کرده و رقابتی سالم در پیش بگیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی شامگاه جمعه در جلسه هم اندیشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سنندج اظهار کرد: افرادی که در ستادهای تبلیغاتی فعالیت می کنند، مرتکب تخلف یا جرمی شوند علاوه بر فرد مباشر، نامزد هم مشمول مجازات قانونی و مسئولیت کیفری خواهد شد.

وی افزود: ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری استان کردستان فعال است و با دقت تخلفات صورت گرفته در این حوزه را رصد می کند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات از سوی کاندیداها ضروری است و در این زمینه دو قانون عمده وجود دارد که مورد اول، قانون انتخابات و دومی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ملاک عمل به این دو قانون است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولان دولتی باید کاملا بی طرف عمل کنند و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغاتی کنند، مرتکب جرم شده و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کردستان ابراز امیدواری کرد با تلاش و مسئولیت پذیری مسئولین و خلوص نیت بتوانیم انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری در استان کردستان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha