معاون استاندار تهران: تبلیغات انتخابات خبرگان زودتر از مجلس آغاز می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ۱۰۷ نفر تعداد ثبت‌نام کنندگان برای ۱۶ کرسی تهران در مجلس خبرگان بودند که ۲۸ نفر تأیید شدند و از ۲۵ بهمن‌ یعنی زودتر از مجلس شورای اسلامی زمان تبلیغات آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس جوهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مابقی نامزدهای مجلس خبرگان هم در مرحله بررسی اعتراضات هستند که ۱۹ بهمن‌ ماه از سوی شورای نگهبان اعلام لیست نهایی انجام و از ۲۵ بهمن‌ یعنی زودتر از مجلس شورای اسلامی زمان تبلیغات آنها آغاز می‌شود.

جوهری درمورد شعب انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه در کل استان تهران پیش‌بینی شده که حدود پنج هزار شعبه برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است.

معاون استاندار تهران درمورد صندوق‌های سیار هم گفت: برای الکترونیکی شدن انتخابات در استان تهران با توجه به آمادگی که وجود داشت پیشنهاداتی را ارائه کردیم ولی نهایتا بر اساس تصمیم شورای نگهبان انتخابات تنها در سه استان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فرآیند انتخابات از پانزدهم مردادماه سال جاری با دستور وزیر کشور آغاز شد که در حال حاضر در صد وهشتمین روز آن قرار داریم و پیش‌ ثبت‌نام‌ها در استان تهران انجام شد.

به گفته جوهری، پس از آن ۶هزار و ۲۷۱ نفر در نهایت به عنوان داوطلب مشخص شدند که نسبت به دوره قبل ۶۶ درصد رشد داشته است. پس از بررسی، نزدیک به ۸۲ درصد این افراد تأیید هیات اجرایی را اخذ کرده‌اند؛ البته هفت درصد عدم تأیید و هفت درصد عدم احراز شدند که نسبت به دوره‌های قبل در بحث تأیید داوطلبین شاهد افزایش بودیم.

معاون استاندار تهران گفت: همچنین آماری که در هیات نظارت مطرح شد پنج هزار و ۷۰۶ نفر بود که از این تعداد در مرحله اول تأیید هیات نظارت ۲هزارو ۷۰۰ نفر تأییدیه دریافت کردند.

وی افزود: بر همین اساس فرصت اعتراض تا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه دارد که در همین حین تأیید صلاحیت‌های جدیدی را داشته‌ایم و تاکنون ۳۰۵ نفر اضافه شده اند و سه هزار و پنج نفر تعداد تأیید صلاحیت‌ها تا این لحظه بوده است.

به گفته جوهری، این تعداد معادل ۵۲.۶۶ درصد کل داوطلبین است که رشد حدود ۱۹ درصدی را تا اینجا نسبت به دوره قبل در تأیید صلاحیت‌ها رقم زده است.

وی تاکید کرد: همچنین در ۱۹ بهمن‌ماه باز هم فرصت اعتراض دیگری وجود دارد که افراد ظرف سه روز برای ثبت مجدد اعتراض خود فرصت دارند و در اول اسفندماه نیز لیست نهایی مشخص می‌شود که در حقیقت تأیید و عدم تأیید نهایی افراد را اعلام می‌کند. در این انتخابات در چهار حوزه قم، رشت، خمام، آبادان و ملایر اخذ و شمارش آرا را به صورت الکترونیک انجام خواهند داد.

جوهری اضافه کرد: تعداد داوطلبین زن در کشور در ثبت نام مجلس شورای اسلامی در کل کشور ۱۴ درصد کل ثبت نام کنندگان و در استان تهران ۱۷ درصد کل ثبت نام کنندگان بوده است که بدین ترتیب تهران بالاتر از میانگین کشوری و در رتبه نخست قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha