۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85374623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی جدید از اختلافات عمیق در آمریکا درباره جنگ غزه پرده برداشت

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه «زیاده‌روی» کرده است؛ موضوعی که بر اختلافات عمیق درباره این جنگ در آمریکا تاکید دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس با استناد بر نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و موسسه نورک نوشت: سهم فزاینده‌ای از بزرگسالان آمریکایی اکنون بر این باورند که واکنش ارتش رژیم صهیونیستی در غزه از محدوده قابل قبول عبور کرده است.

اکسیوس نوشت این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه منتشر شده نشان داد که جامعه آمریکا تا چه اندازه درباره جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس دچار اختلاف است.

این رسانه آمریکایی اذعان کرد که حمایت دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل حتی باعث اختلاف برخی از هم‌حزبی‌های دموکرات وی و بسیاری از آمریکایی‌های جوان شده است.

این گزارش افزود: در بین بزرگسالان آمریکایی ۵۰ درصد در ماه ژانویه گفته‌اند که بر این باورند اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه زیاده‌روی بوده است. در ماه نوامبر ۴۰ درصد بزرگسالان آمریکایی این نظر را داشتند.

در نظرسنجی اخیر تنها ۳۱ درصد تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه را برحق دانستند که در مقایسه با ۳۸ درصدی که قبلا چنین نظری را داشتند، کاهش یافته است.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان داد که ۳۵ درصد آمریکایی‌ها رژیم صهیونیستی را متحد و دارای منافع مشترک با آمریکا قلمداد می‌کنند. در نظرسنجی ماه نوامبر ۴۴ درصد آمریکا بر این باور بودند.

محبوبیت بایدن درباره نحوه مدیریت جنگ غزه به ۳۱ درصد کاهش یافته که ۶ نقطه پایین‌تر از ماه دسامبر است.

کاهش محبوبیت بایدن در بین دموکرات‌ها بیشتر بوده است. ۴۶ درصد از آنها گفتند مدیریت بایدن در جنگ غزه را قبول دارند در حالی که یک ماه پیش ۵۹ درصد از آنها چنین اعتقادی داشتند. برعکس در بین جمهوریخواهان مقبولیت مدیریت جنگ غزه از سوی بایدن افزایشی سه نقطه‌ای داشته هر چند که فقط به ۲۱ درصد رسیده است.

آکسیوس نوشت: در حالی که بایدن، عمدتا از انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خودداری کرده اما رئیس‌جمهوری و دیگر مقامات آمریکایی به شکل فزاینده‌ای از نتانیاهو و عملکرد او ناامید شده‌اند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس- نورک در بازه زمانی ۲۹-۲۵ ژانویه (۹-۵ دی) و با مشارکت هزار و ۱۵۲ بزرگسال آمریکایی و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴.۰ درصد انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha