۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85374708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرزهای خوزستان برای توسعه فعالیت های ترانزیتی امن و ارزان هستند

آبادان - ایرنا - دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی خرمشهر گفت: با راه‌اندازی پنجمین مرکز "کارنه‌تیر" ( تعهد حمل و نقل کالا و ترانزیت بین المللی) در خوزستان مرزهای این استان به یک منطقه امن ، ارزان و بین المللی برای ترانزیت کالاهای صادراتی تبدیل شده است.

کامران مالکیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ظرفیت بسیار خوبی برای ترانزیت کالا از مرز شلمچه و بندرخرمشهر به کشورهای دور و نزدیک وجود دارد که با راه‌اندازی مرکز "کارنه‌تیر" این شرایط برای بازرگانان از سراسر کشور تسهیل شده است.

وی گفت: خرمشهر با کشورهای عراق و کویت امکان تجارت به چهار روش ریلی، زمینی، دریایی و هوایی را دارد و یکی از ظرفیت‌های تجاری بسیار مهم استان محسوب می‌شود.

مالکیان ادامه داد: مرز بین‌المللی شلمچه توان توسعه‌ حمل و نقل تجاری کشور را دارد و با ایجاد مرکز کارنه‌تیر در این منطقه و هدایت بازرگانان به استان قطعا شاهد توسعه اقتصادی هر چه بیشتر خوزستان خواهیم بود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به راه‌انداری پنجمین مرکز کانه‌تیر کشور در خرمشهر افزود: با اتصال بندر خرمشهر به مرزهای صفوان، عرعر، حوزه خلیج فارس و دریای مدیترانه از طریق کشورهای کویت، عربستان، قطر، امارات، عمان و سوریه این منطقه به پایلوت ترانزیتی جنوب غرب کشور تبدیل می‌شود.

وی توسعه تجاری کشور را بدون حمل و نقل قدرتمند، سریع و ایمن را میسر ندانست.

پنجمین مرکز کارتیر کشور آبان ماه سالجاری در اتاق بازرگانی خرمشهر راه اندازی شده است که به واسطه این اتفاق خوزستان به منطقه‌ای بین المللی برای امر صادرات و یا واردات تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، کارنه‌تیر یک تعهد ترانزیت بین‌المللی است که بازرگانان در قالب این تعهد امکان صادرات کالا به کشورهای عضو کنوانسیون بدون دریافت مجوزها و در کمترین زمان ممکن را دارند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا عضو این کنوانسیون هستند.

گمرکات مناطقی که در این تعهد قرار دارند موظف هستند بدون هیچ تشریفاتی و بدون اخذ تضامین شرایط را برای امر صادرات بازرگانان فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha