۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85374774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین، پیش‌بینی صندوق پول را در مورد بازار املاک «بدبینانه» خواند

تهران- ایرنا- نماینده چین در صندوق بین‌المللی پول در رابطه با بیانیه این سازمان، تاکید کرد که پیش‌بینی ارائه شده در مورد بازار املاک و مستغلات کشورش بیش از حد بدبینانه است.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه چاینا مورینگ پست، جانگ جنگ‌سین نماینده چین در صندوق بین‌المللی پول امروز (شنبه ۱۴بهمن) گفت: پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در مورد بازار املاک و مستغلات چین بیش از حد بدبینانه است.

وی افزود: بازار املاک در حال تثبیت و بهبود است و تاثیر آن منفی آن بر اقتصاد به تدریج در آینده کاهش خواهد یافت.

صندوق بین‌المللی پول دیروز (جمعه) اعلام کرد که این سازمان پیش‌بینی می‌کند در پی وضعیت نابسامان بخش املاک، تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری میلادی تنها ۰.۶ درصد رشد داشته باشد.

صندوق بین المللی روز گذشته اعلام کرد که انتظار می رود رشد اقتصاد چین در سال جاری به ۴.۶ کاهش یابد در حالیکه این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی ۵.۲ درصد اعلام شده بود. همچنین این صندوق پیش‌بینی کرد که نرخ رشد اقتصادی چین تا سال ۲۰۲۸ به ۳.۴ درصد برسد.

بازار املاک و مستغلات که حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می‌دهد، به تازگی به یک مشکل برای اقتصاد چین تبدیل شده است، به طوری که دادگاه هنگ کنگ روز دوشنبه به غول املاک چینی «چین اورگراند» دستور انحلال داد؛ این شرکت بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بدهکار است.

کریستالینا جورجیوا مدیر عامل بانک بین المللی پول در دیدار با مقامات چینی در پکن مساله « شفافیت داده» از جمله عدم انتشار داده‌ها و آمار مربوط به بیکاری جوانان را مطرح کرده بود.

جانگ جنگ‌سین در همین رابطه، تاکید کرد که چین بر توافقات و تعهدات خود با صندوق بین المللی پول در مورد ارائه و انتشار داده ها پایبند بوده است.

وی با اشاره بر اینکه سازمان آمار چین با صندوق بین‌المللی پول در مورد مساله داده‌ها تفاهم کرده‌اند، افزود: پکن به جمع آوری داده های کلان و بهبود کیفیت و شفافیت برای حمایت بهتر از نیازهای سیاست گذاری ادامه خواهد داد.

صندوق بین المللی پول در گزارش دیروز خود توصیه کرد که دولت چین شهروندان خود را تشویق کند تا ابزارهای جدیدی برای سرمایه گذاری بیابند و اصلاحات بازار محور را برای تقویت اقتصاد کشور دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha